۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

مراسم افطار رهبر معظم انقلاب با خانواده ی مستمندان و کودکان کار

خرید دختران کودک در ایران برای هوسرانی

ببینید با کودکان محروم ایرانی چه می کنند...


در ایران الله زده، ۲۴ هزار "کودک‌ بیوه"ی زیر ۱۸ سال وجود دارند که در برخی مناطق ایران، افراد ثروتمند اقدام به خرید کودکان دختر می‌ کنند. ازدواج کودکان یک رویکرد اسلامی و عربی و همچنین معضلی جدی است و نسبت به افزایش این پدیده در آذربایجان شرقی باید هشدار داد. شوربختانه آذربایجان شرقی رتبه ی دوم "کودک همسری" در ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله را پس از خراسان رضوی (عن تو گورش) دارد.
کودک بیوه‌ها فاجعه‌ ای دیرپا و بزرگ هستند و راه حل اساسی آن، افزایش سن ازدواج است.

برخی خانواده ها تنها برای اندکی پول و تامین هزینه ی زندگی، دختران ۹ تا ۱۰ ساله را به ازدواج افرادی با سن بسیار بالا درمی‌ آورند. در روستاهای محروم، برخی افراد ثروتمند اقدام به "خرید کودکان" برای هوسرانی و استفاده های غیر اخلاقی از آنان می‌ کنند.

ببینید با کودکان محروم ایرانی چه می کنند...

شهرداری بروجرد شماری از کودکان محروم را كه برای تامین معیشت خانواده مجبورند کار کنند، دستگیر کرده و با انتشار تصاویری، آنها را مجرم معرفی کرده است:


یک مددکار اجتماعی در این باره گفت:

"هنگامی که در کشور ۱۰ ملیون بی‌ سواد داریم، بنا بر اين درآمدهای خانواده پاسخگو نیست و کودک کار زاده می‌ شود. بیکاری افرادی که تحصیل‌ کرده‌ اند باعث می‌ شود که ترک تحصیل و جذب بازار کار شدن افزایش پیدا کند (کدام کار دلت خوش است ؟!). در حقیقت کودک کار در اینجا به نوعی زاده می‌ شود. هنگامی که می‌ بینیم در هر ساعت، ۱۸ طلاق ثبت و زن و مردی از هم جدا شده و فرزندشان سرگردان می شود، کودک کار زاده می‌ شود. هنگامی که ما ملیون ها معتاد و نزدیک ۳۰۰ هزار زندانی در جامعه داریم و مخارج خانواده‌ هایشان باید از جایی تامین شود، بنا بر این کودک کار زاده می‌ شود. هنگامی که هیچ مقرر بیکاری برای کسانی که بیکار و نیازمند هستند وجود ندارد، خانواده‌ هایشان نيز تامین نمی‌ شوند و کودک کار زاده می‌ شود. در حقیقت، وجود کودک کار معلول ناهنجاری‌ هایی است که در جامعه وجود دارد و تا زمانی که این ناهنجاری‌ ها از بین نرود، شمار کسانی که از سنین کودکی وارد بازار کار می‌ شوند و یا کسانی که آسیب می‌ بینند، روز به روز افزایش خواهد یافت".

افطاری از پول مردم ایران برای تروریست های فلستینی در غزه from PersianPress on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر