۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

کوچ ترکان به ایران و باختر آسیا، هتا به ۱۰۰۰ سال هم نمی رسد

فرنشین سازمان ترکیه ای "یونس امره" در ایران:
"ترک ها از دوره ی سلجوقی به ایران مهاجرت کردند".


آذری یکی از لهجه‌ های زبان پهلوی بوده و اشعار گوناگونی از آن زبان همچنان باقی است. نباید مهاجرت ترکان را محدود به یورش مغول‌ و جنگ با امپریالیسم خلیفه ای اسلامی عثمانی کنیم. ترک‌ ها از روزگار سلجوقیان به ایران مهاجرت کردند و این مهاجرت‌ ها در درازنای تاریخ ادامه داشت، به‌ گونه ای که تا سده ی ۱۸ میلادی، با پدیده ی مهاجرت روبروییم.
روزنامه ی قانون، خرداد ۹۷

البته "تورگای شفق" مقام فرهنگی رسمی ترکیه در ایران که مانند رایزن فرهنگی اقدام می کند، نه پهلوی است است و نه با کسروی تبریزی میانه ای دارد و نه بنا بر انگ گزاف، پان فارس است؛ اتفاقن وی یک پان ترک تمام عیار است و در گفتگوی مفصل خود با روزنامه ی حکومتی "قانون"، مصادره ی مشاهیر و چهره های ایرانی همچون "پور سینا، فارابی، مولوی و ..." از سوی ترکیه را، به شکل مضحکی توجیه کرده است.

خود ترکان آناتولی معتقدند که پس از جنگ "ملازگرد" به این ناحیه آمده اند، اما پیش از آن در استپ های غرب مغولستان داخلی، جایی که به آن ترکستان گفته می شود، سکونت داشتند. اکنون شما از این فرد انتظار نداشته باشید در حالی که نمی تواند حضور بیش از ۱۰۰۰ ساله ی خود در آناتولی را نشان دهد، برای دیگر بی وتنان دهان گشاد، تاریخ متفاوتی بسازد. چند درصد از مردم ترکیه به راستی ترک هستند ؟!



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر