۱۳۹۷ تیر ۱۹, سه‌شنبه

شاهپور بختبار هرگز نخواهد مرد


برگزیده ای از سخنان زنده یاد شاهپور بختیار:

۱- همه ی دیکتاتوری ها زشت و چرکین هستند، ولی دیکتاتوری مذهبی از همه بدتر است، زیرا انسان ها زیر ترور مشتی روحانی به سر می برند که مدعی هستند به نام خدا روی زمین عمل می کنند.

۲ - مقاومت منفی در برابر این رژیم از وظایف مسلم هر ایرانی وتن دوست می باشد.

۳ - روش سیاسی من از ابتدای جوانی بر دو حرف استوار است. حرف اول آزادگی که هر کس تنها آزادی را برای خود نخواهد، بلکه برای دیگران هم بخواهد. حرف دوم ملی گرایی است. یعنی هر ایرانی ملی گرا با وجود عقیده های مختلف، برادر یکدیگر هستند. با هر رژیم که آزادی و شرف ملتی را به بازی بگیرد مبارزه خواهم کرد. خواه هیتلر و فرانکو باشد، خواه خمینی.

۴ - من وقتی در ایران در مخفیگاه بودم، گفتم هیچ وقت جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناسم. این جمهوری، یک پرانتز سیاه در تاریخ ایران خواهد بود که هرچه زودتر باید بسته شود.


۵ - از همان روزی که آخوند به منظور تثبیت قدرت خود مردم را امت خواند، در حقیقت به ملت و کشور اعلان جنگ داد. من هم می گویم جنگ بس است.

۶ - حکومتی که من به آن لقب فتنه داده ام، مسلمن از ننگین ترین و سیاه ترین حکومت ها از نظر انسان متمدن کنونی است.

۷ - من برای آینده ی ایران، راهی جز دمکراسی سراغ ندارم که این امر باید بر سه پایه استوار باشد:
"ملی گرایی، جدایی مذهب از سیاست (و نه تنها از دولت) و عدالت اجتماعی".

۸- حکومت آخوند محکوم به زوال می باشد . رفسنجانی صد در صد بدتر از خمینی است.

۹ - زنان شریف ایرانی در این رژیم ننگین، بیشتر از هر گروهی مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته اند. به همین جهت بیشتر با دستار به سرها مبارزه می کنند.
۱۰- بنی صدر ملا و بچه ملاست و می گوید موی زنان دارای اشعه ی تحریک کننده می باشد که بهتر است زیر چادر پنهان شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر