۱۳۹۶ شهریور ۵, یکشنبه

رژیم دو روزنامه نگار دیگر را به زندان انداخت

به تازگی دو تن دیگر از روزنامه نگاران ایرانی از سوی رژیم ولایت فقیه دستگیر و زندانی شده اند؛ جرم آنها البته، نوشتن و آزادی بیان است. یغما فشخامی که ده روز پس از ساسان آقایی دستگیر می شود، دو روزنامه نگاری هستند که به ترتیب در روزنامه ی "روزان" به عنوان خبرنگار و روزنامه ی "اعتماد" کار می کردند. یغما فشخامی در محل کار خود و در "سایت دیده بان ایران" از سوی "حفاظت اطلاعات قوه ی قضاییه" دستگیر می شود. این دستگیری در پی انتشار ویژه نامه ای از سوی روزان درباره ی آخوند منتظری رخ داده است اما مزدوران رژیم علت دستگیری را "بیان مطالبی از گروه‌ های منحرف و مخالف اسلام" عنوان کرده اند.


ساسان آقایی معاون سردبیر روزنامه ی اعتماد نیز، از سوی مزدوران همین نهاد دستگیر شده است. این روزنامه نگار منتقد، نه برانداز رژیم که یک اصلاح طلبی حکومتی است که سال ها در این توهم خود به تلاش می پرداخته که بلکه بتوان ساختار رژیم خونریز ولایت فقیه را از درون درست کرد و سر و سامانی به آن داد. اکنون پس از سر به سنگ خوردنش، شاید دیگرانی که همچنان مانند وی فکر می کنند، سر عقل بیایند. وی همچنین وبلاگ نویس کنشگر مسائل سیاسی به ویژه روابط ایران و آمریکا و از هواداران لیرالیسم است که شاید بتوان وی را فردی مسلمان، حکومتی و در عین خواه لیبرال نامید، مانند اسلاف خود همچون مهدی بازرگان و ابوالحسن بنی صدر به ترتیب نخست وزیر و رییس جمهوری ولایت فقیه که هر دو نیز برای همیشه از ساختار قدرت جمهوری اسلامی حذف شدند.


ساسان آقایی در زنجیره رویدادها و انتخابات نمایشی ولایت فقیه در سال ۸۸، از هوادارن آخوند عبدالله نوری بود که یک اصلاح طلب حکومتی و نماینده ی ویژه ی خمینی حرامزاده در سپاه پاسداران و جهان سازندگی بوده است.

لازم به ذکر است که سیل دستگیری های تازه ی روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ایرانی در سال ۹۶، نتیجه ی اعتدال روباه بنفش و دخالت های همیشگی و نهادینه ی ارکان امنیتی و اطلاعاتی در دیگر مشاغل و پیشه ها از جمله امور رسانه ای است.

مرگ بر جمهوری اسلامی شعار نیست، یک هنجار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر