۱۳۹۶ دی ۲۷, چهارشنبه

رونمایی از کشتی قرآنی مطلا در قم از سوی رژیم و واکنش بسیار منفی مردم

نماینده ی دیکتاتور رژیم در استان قم، روز چارشنبه ۲۷ اُم دی ماه، از یک کشتی کزایی قرآنی مطلا رونمایی کرد، اثری که قرار است در نهایت به گور عمام سوم شیعیان اهدا شود.


اما ساخت این اثر که هزینه ی آن هنوز به طور رسمی اعلام نشده، با واکنش منفی کاربران ایرانی روبرو شده است که از نابسامانی‌ های و دزدی های کلان و نجومی اقتصادی کشور، به تنگ آمده اند و خواستار سرنگونی این رژیم و در نتیجه حل این معضلات به جای صرف هزینه ی بیخود بر روی چنین پروژه‌ هایی هستند.

هزینه ی ساخت چنین اثری، ۸۰۰ ملیون تومان بوده است.

خبر گزاری‌ های رژیم، تصاویری از آیت‌ الله محمد سعیدی مسئول و کلیددار گور فاطمه ی معصومه و نماینده ی دیکتاتور رژیم در استان قم را منتشر کرده‌ اند که او را در کنار این کشتی زرین به همراه سید علی اصغر موسویان آفریننده ی این اثر، نشان می‌ دهد. به گفته ی موسویان، این کشتی سه متر درازا، یک متر پهنا و یک متر بلندا دارد و روی بدنه ی آن متن کزایی قرآن با خط های ثلث، شکسته نستعلیق و نستعلیق، نوشته شده است. وی همچنین عنوان کرده که در دیدار با آخوند سید علی خامنه‌ ای و پس از توصیه ی او مبنی بر "نوآوری در آثار هنری"، انگیزه ی ساخت چنین اثری را پیدا کرده است؛ این بدین معنی است که ساخت چنین اثری، سفارش ویژه و مستقیم دیکتاتور رژیم بوده است.


سید علی اصغر موسویان پیش از این نیز یک قرآن مرقع زرین را کتابت کرده بود که آن نیز در نهایت به گور عمام یکم شیعیان در نجف عراق اهدا شد.

وی همچنین در گفتگو با خبرگزاری حکومتی تسنیم متعلق به سپاه پاسداران، عنوان کرده که این اثر بر روی کشتی چوبی طراحی و ساخته شده، اما جنس قرآن حک شده بر آن از مفرغ و زر است. وزن تقریبی اثر نیز، ۷۰ کیلوگرم برآورد شده است.

رونمایی از این کشتی به فاصله ی کوتاهی از اعتراضات سراسری در ایران انجام گرفته است، اعتراضاتی که با شعارهای اقتصادی در مشهد آغاز شد، اما به سرعت سراسر کشور را فراگرفت و شعارهای ضد حکومتی سرداده شد. از این رو ساخت این کشتی، با اعتراض شدید ایرانیان روبرو گشته است.

این نهج البلاغه را رژیم با خون طلای مردم فقیر ایران ساخته است

همین جستار در کیهان سوئد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر