۱۳۹۷ تیر ۸, جمعه

سفر خوش، هرگز به سوئد برنگردید

پلاکارد حزب "جایگزین برای سوئد" در اوستورپ:
"سفر خوش، هرگز به سوئد برنگردید" 😍


پلاکارد هموندان حزب جایگزین برای سوئد، خطاب به واپس فرستاده شده های افغانستان: "سفر خوش، هرگز به سوئد بر نگردید". روز سه شنبه ۲۶ اُم ماه ژون، شماری از پناهجونمایانی افغانی از بازداشتگاه اداره ی مهاجرت در اوستورپ به افغانستان اخراج شدند. اخراج آن دسته از اتباع افغانستان که به درخواست پناهندگی خود پاسخ منفی گرفته اند، با پروازهای چارتر و در هماهنگی با دیگر کشورهای اتحادیه ی اروپا صورت می گیرد.

به نوشته ی روزنامه "سید سوسنکا"، هنگامی که اتوبوس حامل افراد اخراج شده در حوالی ساعت ۱۸، حرکت از بازداشتگاه به سوی فرودگاه را آغاز کرد، برخی تلاش کردند تا با انداختن خود در برابر اتوبوس، جلوی حرکت آن را بگیرند، اما پلیس این افراد را پراکند. روزنامه ی سی سوسنکا، شمار "تظاهر کنندگان" را ۴۰ نفر اعلام کرد.

اما همه ی تظاهر کنندگان جهت اعتراض در اوستورپ جمع نشده بودند. شماری از هواداران حزب ملی گرای جایگزین برای سوئد نیز، در حالی که اظهار شادمانی می کردند، در راه حرکت اتوبوس تجمع کردند. بر روی یکی از پلاکاردهایی که در دست تجمع کنندگان قرار داشت، در کنار نمایی از پرچم سوئد نوشته شده بود: "سفر به منزلتان خوش، هرگز به سوئد برنگردید".

این فرتور در برگه ی ف. بوک رسمی این حزب که ۲۶۰۰۰ دنبالگر دارد نیز، منتشر شده است.


در سال های گزشته، مردم سوئد با نصب سنجاق های سینه ی مشهور "به دوست من دست نزن"، در سطحی گسترده پشتیبانی کزایی و بی خردانه ی خود از پذیرش مهاجر و پناهنده به کشورشان را به نمایش می گیاشتند. امروز اما، نه تنها هیچ نشانی از آن "به دوست من دست نزن" مسخره وجود ندارد، بلکه خشم و ناخرسندی مردم از وضعیت به وجود آمده، جای آن را گرفته است.

سیاست بازان احزاب سنتی کشور، نسبت به این گردش ۱۸۰ درجه ای رویکرد مردم نسبت به متقاضیان جعلی پناهندگی، خود را به نفهمی زده و اظهار بی اطلایی کامل می کنند !!



منبع: استکهلمیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر