۱۳۹۷ خرداد ۲۵, جمعه

خرت ویلدرز سیاست مدار هلندی، بر این باور است که الله پرست میانه رو وجود خارجی ندارد

ویلدرز بر این باور است که الله پرست میانه‌ رو وجود خارجی ندارد. آنانی که الله پرستان میانه‌ رو معرفی می‌ شوند، یا در واقع مسلمان نیستند چون شریعت کزایی اسلام را به جا نمی‌ آورند، یا دروغگو هستند و قرآن را نخوانده‌ اند.


هلند را همواره مهد آزادی می خوانند تا حدی که برخی جوانان اروپایی برای مصرف آزادانه ی ماری جوانا به این کشور سفر می کنند. هلند همواره مقصد پناهجویان هم بوده است. از یهودیان اسپانیا گرفته تا سوری هایی که از جنگ فرار کردند. اما خیرت ویلدرز سیاست مدار راستگرای هلندی، گفتمان فضای سیاسی این کشور را دگرش داد.

این سیاستمدار هلندی کارش را از "حزب مردم برای آزادی و دمکراسی" یعنی حزب حاکم که رقیب او در انتخابات گزشته بود آغاز کرد، اما چون به تدریج از سیاست‌ های این حزب سرخورده شد، سر به شورش علیه خط حزب برداشت و در سال ۲۰۰۴ از این حزب اخراج شد و حزب خود را بنیان گزاشت. حزبی که وی بنیانگزار آن است، یک حزب عادی نیست. تنها هموند رسمی آن خیرت ویلدرز است که تنها افراد بسیار وفادار به خود را به عنوان نامزدهای حزب معرفی می‌ کند. وعده‌ های انتخاباتی حزب، تنها یک رویه است با دو مهور: "اسلام‌ زدایی در هلند و منع کامل مهاجرت از کشورهای الله زده".


رهبر حزب خیرت ویلدرز هم زندگی عادی ندارد. از سال ۲۰۰۴ که نیروهای امنیتی هلند، طرح ترور او را کشف و خنثا کردند، او در محفاظت ۲۴ ساعته ی پلیس است. او را در خانه‌ ای امن و ضد گلوله اسکان داده‌ اند که هتا یک پناهگاه امن هم دارد. او را با خودروی ضد گلوله از محل سکونتش به دفترش در مجلس می‌ برند، جلیقه ی ضد گلوله می‌ پوشد و به گفته ی خودش، به دلیل نفرتش از اسلام اهریمنی، از زندگی شخصی محروم شده است.

به همین دلایل امنیتی، او تنها هفته‌ ای یک بار می‌ تواند همسرش را که مجاری تبار است ببیند. ویلدرز در نتیجه ی این محدودیت، تماس عادی با مردم و زندگی روزمره ی مردم را کاملن از دست داده است. خیرت ویلدرز برای اظهارتش علیه اسلام اهریمنی و گله های الله پرست معروف است. او تازی نامه را با کتاب "نبرد من" هیتلر مقایسه کرده و خواستار ممنوعیت کامل آن در هلند شده است.

او خواستار تعطیلی مراکز مغزشویی و تولید و صدور تروریسم (مسجدها) و مدرسه های اسلامی در هلند است؛ او این پایگاه های اسلامی را "کاخ نفرت" می خواند. فیلم جنجال‌ برانگیز "فتنه" که ویلدرز در سال ۲۰۰۸ ساخت، به جز یورش های شدید به اسلام اهریمنی و الله پرستان، دربردارنده ی جملاتی از محمود احمدی نژاد رییس جمهوری رژیم ولایت فقیه و آخوند حرامزاده آیت‌ الله "علی مشکینی" سرکرده ی پیشین مجلس خبرگان است و به مراسم قمه‌ زنی، سنگسار زنان "زناکار" و اعدام همجنسگرایان در ایران الله زده اشاره می‌ کند.


ویلدرز کسانی را که در خیابان از ظاهرشان می‌ توان فهمید خارجی هستند، "تروریست خیابانی" می‌ خواند، هر چند که گفته می‌ شود مادر بزرگش اهل جاوه ی اندونزی، پر جمعیت‌ ترین کشور الله پرست جهان بوده است. در آن روزگار، اندونزی که هند شرقی هلند نامیده می‌ شد، مستعمره ی هلند بود و پدر بزرگ ویلدرز مامور به خدمت در آنجا.

ویلدرز هوادار سفت و سخت اسراییل است. او در جوانی دو سال در کیبوتس های اسراییل کار و زندگی کرده و پس از آن، حدود چهل بار به این کشور سفر کرده است.

او به یک نشریه ی هلندی گفته بود:

"من کشورهای جالب فراوانی را در خاورمیانه دیده‌ ام، از سوریه و مسر و تونس گرفته تا ترکیه و قبرس و ایران، اما هیچ یک از این کشورها به من آن احساس همبستگی ویژه را نداد که وقتی پایم را در فرودگاه "بن گوریون" می‌ گزارم پیدا می‌ کنم".


حدود یک ملیون الله پرست در کشور ۱۷ ملیونی هلند زندگی می کنند. بیشتر این افراد، مراکشی و ترک هستند. شعارهای سیاست مداران حزب های دست راستی و در صدر آنها خیرت ویلدرز، موجب ناراحتی آنها شده است. اما با رویدادهایی که تاکنون در اروپا رخ داده است، گفتمان ویلدرز درباره ی اسلام، به گفتمان چیره ی سیاسی هلند تبدیل شده است. چرا که ۸۶ درصد مردم هلند فکر می کنند ارزش های سنتیشان در خطر است. آنها با یک بحران هویتی روبرو هستند. آنها بر این باورند که جهانی شدن، اتحادیه ی اروپا و مهاجرت، ساختار سنتی زندگیشان را دگرش داده است. شهروندان هلند پرسش های بسیاری درباره ی هویت خود دارند، هویتی که نمی خواهند دگرگون شود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر