۱۳۹۷ خرداد ۲۴, پنجشنبه

حزب آزادی هلند، مسابقه ی کاریکاتوری با موضوع "محمد، پیامبر اسلام" برگزار می‌ کند

حزب آزادی هلند به رهبری "خیرت ویلدرز"، روز سه‌ شنبه ۲۲ خرداد ماه اعلام کرد که مسابقه ی کاریکاتوری با موضوع "محمد، پیامبر اسلام" برگزار می‌ کند.


بنگاه ضد تروریسم هلند، برگزاری این مسابقه و نمایشگاه آن در دفتر حزب آزادی واقع در مجلس این کشور را تایید کرده است.

خیرت ویلدرز طی بیانیه‌ ای اعلام کرد:‌

"آزادی بیان در خطر است، به ویژه برای منتقدان اسلام. هرگز نباید چنین چیزی را بپذیریم. آزادی بیان مهم ترین آزادی ما است".

ویلدرز که پیش از این خواستار ممنوعیت قرآن در هلند شده بود، از مدت ها پیش تمایل داشت چنین مسابقه‌ ای را برگزار کند، اما ناکام مانده بود. کاربران شکبه‌ های اجتماعی واکنش‌ های گوناگونی به این پیشنهاد داشته‌ اند. در حالی که برخی از آنها از آن پشتیبانی کرده اند، منتقدان مرتجع الله پرست و چپ، این حرکت خریت ویلدرز را محکوم کرده‌ اند که با بی‌ مسئولیتی سبب تحریک اجتماع می‌ شود و به دید می‌ رسد برخی نیز از هم‌ اکنون، خود را برای پیامدهای ناگوار چنین برنامه‌ ای آماده کرده‌ اند.


همچنین از "بوش فاوستین" کاریکاتوریست آمریکایی و برنده ی جایزه‌ ی مسابقه ی کاریکاتور "گارلند تگزاس" با همین موضوع، خواسته شده داوری آثار ارسالی را بر عهده بگیرد. فاوستین که خود در اصل اهل آلبانی است، در خانواده‌ ای الله زده زاده شده، اما در نوجوانی به خداناباوری گراییده است.

پیش از این، ترسیم کاریکاتور‌های محمد تازی پیامبر خودخوانده ی اسلام، موجب واکنش شدید الله پرستان در جهان شده بود. در سال ۲۰۱۵، دو تروریست الله پرست که رسانه های مجیزگوی اسلام، آنها را به عنوان "اسلامگرایان افراطی" به مخاطبان قالب کرده اند، در پاریس به دفتر هفته‌ نامه ی "شارلی ابدو" که کاریکاتور پیامبر خونریز اسلام را چاپ کرده بود، یورش بردند و دست‌ اندرکاران این نشریه ی فکاهی را به گلوله بستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر