۱۳۹۷ تیر ۲, شنبه

لیلا حسن زاده از بازداشتی های خیزش ضد حکومتی دی ماه، به ۶ سال زندان محکوم شد

پس از نشست مشترک چار نفر از هموندان شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران با فرنشین دانشگاه که به منظور پیگیری آزادی دانشجویان بازداشت شده در جریان اعتراضات ضد حکومتی دی ماه ۹۶ صورت گرفته بود، هر ۴ هموند شورا از سوی مزدوران امنیتی رژیم بازداشت شدند. هم زمان خبر می رسد مسئولان زندان های اوین و رجایی شهر، خبر لغو اعزام زندانیان سیاسی به مرخصی تا آگاهی دومیه را به زندانیان اطلاع داده اند.

"لیلا حسن زاده"، هویت به دست آمده ی یکی از دانشجویان بازداشت شده است.

شمار دیگری از هموندان شوراهای صنفی دانشگاه تهران، با خواسته ی آزادی دانشجویان ‌دربند و اعتراض به امنیت نداشتن خود که در نشست مشترک حاضر شده بودند، حاضر به ترک محل نبوده و همچنان در همان جا در دانشگاه به سر می بردند.

پیش از این، شورای صنفی دانشجویان کشور با انتشار بیانیه ای کوتاه، ضمن اعلام همبستگی با مطالبات مردم معترض تاکید کرده بود:

"مسئولیت هر گونه برخورد امنیتی با دانشجویان و ساحت دانشگاه را بر عهده ی وزیر علوم رژیم دانسته و قاطعانه خواستار اعلام پشتیبانی بی قید و شرط از سوی وزارت علوم و پیگیری برای باز ایستاندن فوری این بی‌ حرمتی و بی‌ قانونی هستیم".

از سوی دیگر، از زندان های اوین و رجایی شهر کرج خبر رسیده بود که اعزام زندانیان سیاسی که برخی هتا تودیع وثیقه نیز انجام داده بودند، به صورت کامل لغو شده است. به زندانیان سیاسی گفته شده است به دلیل شرایط کشور و تا آگاهی دومیه، هیچ زندانی ایی به مرخصی نخواهد رفت و احتمالن باقی زندانیانی که شاید در مرخصی هم باشند نیز، به زندان بازخواهند گشت.

لیلا حسن زاده هم اکنون به ۶ سال زندان محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر