۱۳۹۷ خرداد ۲۷, یکشنبه

آمریکا به زودی از هموندی در شورای کزایی حقوق بشر بیرون می آید

به زودی دولت واشنگتن کناره گیری خود را از شورای به اصطلاح حقوق بشر ملل متحد اعلام خواهد کرد. این نهاد در سال های گزشته به تسلط شماری از رژیم های دیکتاتوری و خونریز اسلامی و کشورهای جهان سومی به سرکردگی رژیم عرعربستان درآمده که پیوسته علیه اسراییل قطع نامه صادر می کند و در کردار به جانبداری از تروریست های الله پرست عرب و فلستینی می پردازد.


با آن که ۱۹۶ کشور در ملل متحد هموندی دارند، بیش از پنجاه درصد از قطع نامه های شورا علیه اسراییل بوده و هرگز عملیات های تروریست الله پرستان عرب و فلستینی علیه اسراییل را نکوهش نکرده است. پس از واپسین قطع نامه مغرضانه ای که علیه اسراییل به تصویب رسید، "نیکی هیلی" رایزن ایالات متحده در ملل متحد اعلام داشت که ممکن است دولت آمریکا به زودی این نهاد ضد حقوق بشری را ترک گوید.

اکنون محافل آگاه آمریکایی می گویند که انتظار می رود این تصمیم در آینده ای نزدیک به اجرا گزاشته شود.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری رویترز گفت که تصمیم ایالات متحده به خروج از این شورای کزایی قطعی است و پرسش از این پس آن نیست که آیا این خروج کاربردی خواهد شد یا نه، بلکه تنها پرسش آن است که این تصمیم چه هنگامی انجام خواهد پذیرفت. به گفته ی این مقام، خروج آمریکا از شورای به اصطلاح حقوق بشر، در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت.


نیکی هیلی رایزن ایالات متحده در ملل متحد، در یکی از اظهارات خود علیه کارکرد شورای به اصطلاح حقوق بشر، گفته بود که نکوهش کردن اسراییل و سلب حق دفاع این کشور در برابر سازمان های تروریستی، "به یک ورزش ملی در برخی کشورها" مبدل شده است. به زبان پارسی می توان گفت که از دیدگاه هیلی، اسراییل به دیوار کوتاه دیگران و یا کیسه بکس آنان مبدل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر