۱۳۹۷ تیر ۸, جمعه

فرنشین ضد جرایم سوئد، جرایم مهاجرتی را نادیده می گیرد و فکر می کند که پلیس بیشتر راه حل نیست

به گزارش زمان های آزاد، در ژون ۲۰۱۷، هیئتی امنیتی بر پا شد تا جرایم در سوئد را تحلیل و بررسی کرده و آنها را کاهش دهد. "فردریک راینفلت" (Fredrik Reinfeldt) نخست وزیر پیشین کشور، به عنوان رهبر گماشته شده بود که نخستین گزارش حل کردن جرایم بیشتر را به دست داد.


در گزارش هیئت، اظهار شده است که افراد پلیس بیشتر راه حل نیستند، زیرا "دیگر بازیگران اجتماعی می توانند فعال شوند تا در ایجاد امنیت مشارکت کنند".

این گزارش پیشنهاد می دهد که الگوی به اصطلاح AMP به دست داده شود. در زبان سوئدی، AMP مخفف تجارت و شهروندی است و بر این واقعیت مسلم استوار است که بازیگران در یک زمینه، مسئولیت مشترکی را در زمینه ی مورد پرسش و برای کاهش جرایم بپذیرند تا محیطی ایمن و امن را فراهم آورند.

هنگامی که از سوی یک روزنامه نگار، از راینفلت پرسیده شد که مهاجرت به سوئد چگونه توانسته است بر روی میزان امنیت اثر بگزارد، او پاسخ می دهد که هیئت امنیتی او اهمیتی نمی دهند که متجاوزان چه کسانی هستند. او به روزنامه ی روزها پاسخ می دهد:

"جرم را، هر کس که انجامش می دهد، به مفهوم امنیت آسیب رسانی کرده است. ما تلاش نکرده ایم تا رسم و آداب سوئدی را دنبال کنیم تا یک جانبه بپرسیم متجاوز کیست. ما این پرسش را مطرح کرده ایم که چگونه شرایط را به منظور ارتکاب به جرایم، دگرش دهیم. اینگونه است که ما فکر می کنیم از شر جرایم آسوده خواهیم شد".

این متن، ترجمه ای از این جستار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر