۱۳۹۷ تیر ۲۶, سه‌شنبه

انفجار نارنجک در مدرسه و ترور مرد ۲۰ ساله در پیاده رو

مالمو ۱۶ اُم ژولای ۲۰۱۸


روز شنبه ماده منفجره ای به داخل ساختمان مدرسه ی "کارسبی" واقع در منطقه ی "بون شیرکا" در جنوب استکهلم پرتاب شد. روز دوشنبه پلیس تایید کرد که عامل انفجار یک نارنجک دستی بوده که به داخل مدرسه پرتاب و منفجر شده است. انفجار در یک کوریدور مدرسه صورت گرفت، اما مدرسه به خاطر تعطیلات تابستانی خالی بوده است.

"یان یونسون" مدیر مدرسه، به رسانه ها گفت که مدرسه به خاطر این یورش با نارنجک، دچار خساراتی همچون ترک در دیوارها شده و در همه جا سوراخ های کوچک و بزرگ دیده می شود.

هم زمان در همین روز و در ساعت ۲۱:۱۶ در مرکز خرید منطقه ی "روسن گورد مالمو" در جنوب کشور، یک مرد ۲۰ ساله در پیاده روی خیابان ترور شد و به قتل رسید. به گفته ی شاهدان، پیش از قتل صدای شلیک چندین گلوله در خیابان به گوش رسیده است.

در شبکه های اجتماعی تصاویری از جسدی بر روی پیاده رو که با پتوی زرد رنگ پلیس پوشانده شد بود منتشر شده است. دو موتورسوار هر کدام با موتورهایی به رنگ مشکی، در حال متواری شدن از این محل دیده شده اند. پلیس امیدواراست که عاملان قتل در دوربین های مدار بسته ی گوناگونی که در این محله نصب شده است، به ثبت رسیده باشند.

سوئد در طی سال های گزشته با موجی از بزهکاری های سنگین همچون ترورهای خیابانی و قتل های پیاپی دست و پنجه نرم می کند. سوئد تنها کشور اروپای غربی نیز هست که یورش های با نارنجک دستی در محله های مسکونی آن به تکرار روی داده است.

تنها در دو ماه تابستانی گزشته، ژون و ژولای، ۶ نفر با گلوله به قتل رسیده و ۹ تن نیز مجروح شده اند. شمار کل کشته شدگان در درگیری های مسلحانه نیز، از آغاز سال جاری ۹ تن بوده است، آن هم تنها در شهر مالمو !! واپسین قتل در روز سوم ژولای در میدان "نی دالا"ی مالمو صورت گرفت که در طی آن یک مرد ۲۴ ساله به ضرب گلوله از پای در آمد.

هم زمان مقوله ی نظم و قانون و امنیت اجتماعی تبدیل به مهم ترین موضوع برای شهروندان در انتخابات پیش رو شده است. احزاب و سیاستمداران سنتی که بیش از ۳۰ سال زمامداری مسئولیت اصلی فاجعه ای که در سوئد در شرف وقوع است را بر عهده دارند، آماج نوک تیزانتقادات شهروندان قرار دارند.

همه ی دیدگاه سنجی ها حکایت از آن دارد که احزاب سنتی سوئد در انتحابات ۹ سپتامبر، دچار شکستی تاریخی خواهند شد.

منبع: استکهلمیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر