۱۳۹۷ مرداد ۸, دوشنبه

اعتراف تویله ی مجلس رژیم به کاهش اعتقاد به "حجاب اجباری وتحمیلی شرعی" در مردم ایران

در حالی که در چار دهه ی گزشته، رژیم اسلامی در ایران تلاش کرده است تا الگوی حجاب کزایی تحمیلی شرعی را به زنان ایرانی تحمیل کند، مرکز پژوهش‌ های تویله ی مجلس رژیم اعتراف کرد که شمار افراد باورمند به حجاب کزایی عربی اسلامی و همچنین افرادی که باورمند به ضرورت برخورد رژیم با افراد "بی‌ حجاب" بوده‌ اند، کاهش یافته است.


پس از سال ها کشمکش و اجبار و اهانت به زنان هم میهن ایرانیمان، مرکز پژوهش‌ های تویله ی مجلس رژیم، در گزارشی با اشاره به دیدگاه سنجی‌ های نهادهای گوناگون، اعلام کرد که شمار افراد باورمند به حجاب اسلامی و تحمیلی و همچنین افرادی که باورمند به ضرورت برخورد رژیم با افراد "بی‌ حجاب" بوده‌ اند، به مرور کاهش یافته است.

بر اساس آمار این دیدگاه سنجی‌ ها، همچنین شمار افراد باورمند به حجاب کزایی اسلامی در میان افراد باسواد، جوانان و افرادی که دسترسی به رسانه‌ ها و فراورده های فرهنگی و درآمدی بالاتر دارند، کمتر است. این مرکز در گزارش خود اعلام کرد که بر خلاف تصورها، میزان "بی‌ حجابی" در شهرها و روستاها تفاوت بسیاری با یکدیگر ندارد.


بر اساس این آمارهای مجلس وحوش ولایت، حدود ۳۵ درصد از مردم، حجاب را "ارزشمند" می‌ دانند و این شاخص نسبت به سال‌ های آغازین شورش ۵۷، کاهش ۵۰ درصدی داشته است !! این گزارش می‌ گوید:

"دست کم نیمی از مردم، به عرفی بودن حجاب باور دارند"؛ به این معنی که حجاب شكل ثابتی ندارد و مقدار آن را عرف هر جامعه تعيين می‌ كند".

مرکز پژوهش‌ های مجلس ارتجاع، در گزارش خود سنجش دیدگاه سنجی‌ های نهادهای حکومتی در سال‌ های گوناگون، اعلام کرد که به مرور شمار هواداران اقداماتی چون گشت ارشاد، "كاهش قابل توجهی" داشته و تنها ۴۰ درصد از افراد، موافق فضولی اسلامی رژیم به این شكل در این موضوع هستند.


لازم به ذکر است مدتی پس از شورش ۵۷، حجاب درایران اجباری شد و سرکردگان جمهوری اسلامی برای رویارویی با آنچه گسترش "بد حجابی" در ایران می‌ نامند، طرح هایی سرکوبگرانه همچون گشت های "ثارلله، کمیته و امر به معروف و نهی از منکر" و همچنین "گشت ارشاد" را راه‌ اندازی کردند که هزاران تن از بانوان هم میهن به همین دلیل مورد اهانت و تهدید و تحقیر و بازداشت و ضرب و شتم قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر