۱۳۹۷ تیر ۲۵, دوشنبه

مدیر عامل چپاولگر بنیاد مالی و اعتباری ثامن الحجج متواری شد


بنیاد مالی و اعتباری "ثامن الحجج" از سوی پاسدار "ابوالفضل میرعلی" داماد عمام جمعه ی "سبزوار"، در سال ۱۳۸۰ بنیان گزاشته شد و از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را گسترش داد. این بنیاد مالی، پروانه ی بانک مرکزی را نداشت و سرانجام به دلیل ناتوانی این بنیاد در بازپرداخت سپرده‌ ها و ورشکستگی در سال ۱۳۹۵، دادستانی رژیم در تهران از تصمیم بانک مرکزی و وزارت تعاون برای انحلال این بنیاد اعتباری خبر داد و اعلام شد که بر اساس ماده ی ۵۵ قانون تعاون، هیئت تسویه، امور مالی این تعاونی اعتباری را بر عهده خواهد گرفت.

از آغازه های پاییز ۱۳۹۴ و به دنبال ناتوانی مالی این بنیاد برای بازگرداندن سپرده‌ های مردمی، مشکلات این بنیاد آشکار شد.  موارد گوناگون از پرداخت نکردن مبلغ درخواستی از سوی سپرده گزاران مشاهده شد که سپرده گزاران موفق به دریافت پول نقد از بنیاد نمی‌شوند و این بنگاه، سقفی به میزان ۵ یا ۱۰ ملیون تومان برای پرداخت به سپرده گزار اعلام می‌ کند.

همچنین بر اساس تصمیم بانک مرکزی، عاملیت بازپرداخت طلب سپرده گزاران تعاونی اعتباری کزایی ثامن الحجج، بر عهده ی بانک "پارسیان" گزاشته شد. در مرحله ی نخست، سپرده‌ های سه‌ ملیونی، پنج‌ ملیونی و ۱۰ ملیون‌ تومانی به صاحبان آنها پرداخت خواهد شد. در مراحل پسین، با دریافت فهرست‌ هایی که بانک مرکزی به بانک پارسیان ابلاغ خواهد کرد، به ترتیب مانده ی سپرده‌ ها نیز پرداخت خواهند شد.

همچنین دادستان رژیم در تهران از تصمیم مشترک بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر انحلال تعاونی اعتباری ثامن خبر داد و اعلام شد بر اساس ماده ی ۵۵ قانون تعاون، هیئت تسویه، امور مالی این تعاونی اعتباری را بر عهده خواهد گرفت. همچنین دادستان رژیم در تهران اعلام کرد که با آغاز فروش اموال از سوی بانک مرکزی، باقی مانده ی پول های سپرده گزاران بازپرداخت خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر