۱۳۹۷ مرداد ۵, جمعه

کارگران و کارکنان پتروشیمی کرمانشاه و ماهشهر دست از کار کشیده و اعتصاب کردند

کارگران و کارکنان پتروشیمی کرمانشاه، در اعتراض به نپرداختن طلبکاری های مالیشان، از کار دست کشیده و اعتصاب کردند. روز آدینه ۵ اُم مرداد ماه ۹۷، کارگران و کارکنان پتروشیمی کرمانشاه در اعتراض به نپرداختن مطالبات شان از کار دست کشیده و اعتصاب کردند.


شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال ۱۳۷۵ به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۹، پذیره نویسی به صورت گسترده از سوی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه انجام گرفت. سپس هیئت مدیره ی شرکت، روش مشارکت با دولت را بررسی نموده و با توجه به ضرورت بنیان صنعت پتروشیمی در باختر کشور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مجوز دولت، مشارکت در ایجاد طرح آمونیاک و اوره را پذیرفت.

فعالیت های اجرایی طرح با توجه به تامین منابع مالی، پس از پذیره نویسی آغاز گردید.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی مسئولیت اجرایی طرح را تا مرحله ی را ه اندازی و بهر ه برداری بر عهده گرفت و ۳۸.۵ درصد از سهام شرکت را خریداری نمود. هم اکنون، شركت صنایع پتروشیمی كرمانشاه به عنوان نخستین شركت خصوصی تولید كننده ی اوره و آمونیاک در ایران به شكل سهامی عام در حال فعالیت است و سهام آن در تابلوی اصلی بازار بورس و اوراق بهادار ایران با نماد كرماشا عرضه می گردد.

اعتصاب کارگران و کارمندان شرکت پتروشیمی ماهشهر که از ۳ اُم مرداد ماه آغاز شده بود، برای سومین روز ادامه یافت. هم میهنان اعتصاب کننده خواهان حقوق های پرداخت نشده خود هستند.


گزارش دریافتی روز چارشنبه ۳ اُم مرداد ماه ۹۷، حاکی از این است که کارگران شرکت پتروشیمی بندر ماهشهرموسوم به "خمینی حرامزاده"، که در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق خود از دو روز پیش اعتصاب خودشان را آغاز کرده بودند، روز چارشنبه نیز به اعتصاب خودشان ادامه دادند.

روز سه شنبه ۲ اُم مرداد ماه ۹۷، کارگردان و کارمندان شرکت پتروشیمی بندر ماهشهر، نسبت به پرداخت نشدن حقوقشان دست از کار کشیده و در محوطه ی شرکت تجمع کرده بودند. بندرماهشَهر شهری است که در جنوب استان خوزستان واقع شده‌ است. ماهشهر کنونی شامل دو بخش می‌ باشد، ماهشهر قدیم و دیگری موسوم به ناحیه ی صنعتی. بندر ماهشهر دارای مساحت ۲۷۱۳ هکتار می‌ باشد که پس از اهواز، گسترده ترین شهرستان خوزستان است.


منطقه ی ویژه ی اقتصادی بندر ماهشهر، شامل چندین پتروشیمی به نام های "فجر (یوتیلیتی)، تخت جمشید، اروند، امیر کبیر، بوعلی سینا، خوزستان، رجال، تندگویان، غدیر، فن آوران، کارون، لاله، مارون و نوید زر شیمی" می‌ باشد که بندر ماهشهر را به مهم‌ ترین پایگاه پتروشیمی در ایران تبدیل کرده‌ است. بندر ماهشهر در ۱۸ کیلومتری بندر موسوم به خمینی حرامزاده و ۹۵ کیلومتری شهر آبادان و ۱۱۰ کلیومتری شهر اهواز واقع شده است.

شهرهای اطراف آن شامل:

"از شمال به اهواز، از باختر به شادگان، از خاور به رامشیر و از نیمروز به خلیج فارس محدود شده است".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر