۱۳۹۷ بهمن ۲, سه‌شنبه

دولت چین الله پرستان این کشور را به "ترک اسلام اهریمنی" تشویق کرد

رادیوی دولتی چین گفته است الله پرستان این کشور مبتلا به نوعی بیماری مکتبی، افراط گرایی و تروریسم اسلامی هستند


مقامات چینی، اسلام را مشکل بزرگی برای خود تلقی می کنند و به اقدامات موثری علیه کمینه ی الله پرست اویغور افزوده اند. به گزارش ملل متحد و مقامات آمریکایی، حدود ۱ ملیون الله پرست چینی در اردوگاه های اصلاح و تربیت نگاهداری می شوند. در این اردوگاه ها، الله پرستان به ترک دین بیابانی و یادگیری سرودهای کمونیستی تشویق می گردند. گفته می شود که به آنها به زور گوشت خوک و الکل نیز خورانده می شود تا نفرت دینی آنان نسبت به این رفتارهای عادی انسانی از میان برود.

رادیوی دولتی چین، الله پرستان را مبتلا به نوعی بیماری مکتبی، افراط گرایی و تروریسم توصیف می کند. در بیانیه ی رادیویی سال گزشته، آمده بود:

"افراط گرایی دینی به مانند داروی زهرآگینی است که اندیشه های مردم را گمراه می کند. اگر افراط گرایی اسلامی را ریشه کن نکنیم، تروریست ها مانند غده های سرطانی غیر قابل درمان، در سراسر کشور پخش می شوند".

جالب اینکه، مقامات چینی اردوگاه های اصلاح و بازپروری را "بیمارستان" خطاب می کنند، زیرا در این مکان ها، ذهن بیمار الله پرستان درمان می شود. اویغورها ساکن شمال غربی چین هستند که در ایالت خودگردان "سین کیانگ" یا ترکستان شرقی (به مرکزیت اورومپی) زندگی می کنند. آنها از اقوام ترک و الله پرست سنی هستند. این منطقه، دارای منابع غنی گاز طبیعی و ذخایر معدنی است و به عنوان دروازه ی تجارت چین با آسیای مرکزی محسوب می شود. اویغورها اغلب شهرنشین هستند و به بازرگانی و پیشه وری مشغولند. زبان آنها ترکی اویغوری است. این زبان تا حدودی از زبان عربی تاثیر گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر