۱۳۹۷ اسفند ۴, شنبه

حاجی آقا و پالان آخوندی بر گرده ی امة آریایی الله زده

تا موقعی که مردم سر بر گریبان وحشت آن دنیا و شکیات و سهویات نباشند، درین دنیا مطیع و منقاد نخواهند ماند.

حاجی آقا اثر ماندگار صادق هدایت 
اگر ما مردم را از عقوبت آن دنیا نترسانیم و درین دنیا از سرنیزه و مشت و توسری نترسانیم، فردا کلاه ما پس معرکه است. مردم باید گشنه و محتاج و بی سواد و خرافی بمانند تا مطیع ما باشند. اگر بچه ی فلان عطار درس خواند، فردا به جمله های من ایراد می گیره و حرفهایی می زنه که من و شما نمی فهمیم.

این همه جنگ و کشتار در اروپا درگرفته بیخود نیست. برای اینه که مردم چشم و گوششان واز شده، حق خودشان را می خواهند. در این صورت ما باید مانع پیشرفت مردم اینجا بشیم، تا دنیا به کام ما بگرده، و گرنه سپور سر گزر خواهیم شد. خوشبختانه در اینجا زمینه برای ما مساعده. وظیفه ی ماست که مردم را احمق نگه داریم تا سر بگریبان خودشان باشند و تو سر هم بزنند.

باید شعائر مذهبی را تقویت کرد. اشتباه نکنید !! ما نمی خواهیم که شما بروید و نماز و روزه ی مردم را درست بکنید؛ بر عکس، ما می خواهیم که به اسم مذهب، آداب و رسوم قدیم را رواج بدیم. ما به اشخاص متعصب سینه زن و شاخ حسینی و خوش باور احتیاج داریم نه دیندار مسلمان !! باید کاری کرد که برزگر و دهقان خودش را محتاج من و شما بدونه و شکرگزار باشه. برای اینکه ما به مقصود برسیم، باید او ناخوش و گشنه و بی سواد و کر و کور بمونه و حق خودش را از ما گدایی بکنه.

صاف و پوست کنده به شما خاطر نشان می کنم که فقط به وسیله ی شیوع خرافات و تولید بلوا به اسم مذهب، می توانیم جلوی این جنبش های تازه را بگیریم. بی دینی زمان رضا شاه را تقبیح بکنید، چادر نماز و چادر سیاه و عمامه را بین مردم تشویق و در صورت لزوم توزیع بکنید. عوض شدن جامعه یعنی مرگ ما وامثال ما. پس وظیفه ی شما رواج قمه زن، سینه زن، جن گیری، روضه خوانی، افتتاح تکیه و حسینیه، تشویق آخوند و ... است.

باید همیشه این ملت را به قهقرا برگردانید و متوجه عادات و رسوم دو سه هزار سال پیش کرد. سیاست اینطور اقتضا می کنه. آسوده باشید، یکی ازین ملت باهوش از خودش نمی پرسه که چرا جاهای دیگر دنیا همین کار را نکردند !!

این سرزمین، مردمش همه وافوری، تراخمی، از خود راضی، قضا و قدری، مرده پرست، مزور، متملق و جاسوس و شاخ حسینی و... هستند. ما در چاهک دنیا داریم زندگی می کنیم و مثل کرم در فقر و ناخوشی و کثافت می لولیم و به ننگین ترین طرزی در قید حیاتیم و مضحک آنجاست که تصور می کنیم بهترین زندگی را داریم !! آیا قشون ما قشونه، مالیه ی ما مالیه است، معارفمان معارفه و یا عدلیه و چیزهای دیگرمان مثل جاهای دیگره ؟ این مردمی که به این آسانی سال هاست همان گول ها را مرتب می خورند، مضحک اینجاست که خودشان را باهوش ترین مردم دنیا هم می دانند !!

این هم یک جور تبلیغ سیاسی است برای اینکه ما را به همین حال نگه دارند. کدام شاهکاری داشتیم ؟ یک دکمه، یک سوزن را نمی توانیم بسازیم، اما همه ی مشروبات فرنگی را سر سه روز درست کردیم. ما تقلب و دزدی را با هوش اشتباه می گیریم. کدام صنعت، کدام علم ؟...

به قلم "صادق هدایت"

روز ملی آخوند کشان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر