۱۳۹۸ فروردین ۲۶, دوشنبه

جشنواره ی موسیقی برووالا پس از موج تجاوزهای جنسی برای همیشه لغو شد

سازمان دهندگان بزرگ ترین جشنواره ی موسیقی سوئد، اعلام کرده اند که این رویداد پس از ملغا شدن جشنواره ی امسال در پی موج یورش های جنسی اسلامی پارسال، در آستانه ی تعطیل شدن است.


به گزارش روزنامه ی نورشوپینگ، سازمان دهندگان "اسکورپیو" FKP اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای برگزاری دوباره ی جشنواره ی "برووالا" (Bråvalla)، پس از این گمانه زنی که جشنواره ممکن است در ۲۰۱۹ در حالی که امسال لغو خواهد شد، جشنواره ی دیگری را برگزار کند.


"کایسا آپلکویست" (Kajsa Apelqvist) که روابط عمومی این سازماندهی را رهبری می کند، گفت:

"این یک تصمیم بسیار ناامید کننده است، اما تصویر نهایی ایی که داریم، اینست که نمی توانیم جشنواره را آنگونه که می خواهیم تا مرتبط با بازدید کنندگانمان در آینده باشد، برگزار کنیم".

هنگامی که از او درباره ی موج یورش های جنسی در جشنواره پرسش شد که منجر به لغو شدن جشنواره ی امسال شد، وی گفت:

"ما همیشه ادعا کرده ایم که این مشکل جشنواره نیست، بلکه مشکلی اجتماعی است. اینکه چگونه امنیت شرکت کنندگان را تامین کنیم، چیزی است که پیوسته در حال گسترش آن هستیم و چیزی است که هرگز پایان نخواهد پذیرفت. من باور دارم که ما در این امر مشارکت داشته ایم که مردم درباره ی جرم ها و جنایاتی که رخ داده اند سخن بگویند، رودرروی آن بایستند و آنها را گزارش کنند".


در خلال جشنواره ی موسیقی پارسال، دست کم ۱۱ یورش جنسی رخ داد که تنها ۳ مورد آن منجر به دستگیری شد؛ سال پیش از آن نیز، نزدیک به ۴۰ دختر جوان نسبت به آزار جنسی یا اذیت جنسی از سوی مردانی که معمولن به عنوان "بیگانه" توصیف شدند، شکایت کردند.

یکی از قربانیان، "الکساندرا لارشون" ۱۷ ساله است و یورشگران خود را اینگونه توصیف کرد:

"آنها احتمالن مهاجر بودند، از اینکه این را بگویم متنفرم، اما واقعیت همینست".

در نتیجه ی شش یورش جنسی در برووالا و دیگر جشنواره های موسیقی در سوئد، "اما کنیکره" (Emma Knyckare)ی فمینیست، اعلام کرد که پارسال که او برنامه ی جشنوراه ای که مردان اجازه ی ورود به آن را نداشته باشند تا از آزار و اذیت جنسی جلوگیری شود، خبر داد. تاکنون چنین جشنواره ای برگزار نشده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر