۱۳۹۸ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

واپسین وضعیت پرونده ی امیر سالار داوودی، وکیل زندانی در گفتگو با وکیل او

وکیل "امیر سالار داوودی" می‌ گوید محدود کردن وکیلان در زمینه ی اظهار نظر حقوقی و دفاع از موکل، نقض عدالت قضایی است و با این گفته به گونه ای سفسته درمی اندازد که گویی در رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی، انگار هرگز عدالت و دادگری وجود داشته است !!

امیر سالار داوودی مدیر کانال "بدون روتوش" در تلگرام بوده است که به جرم وبلاگ نویسی و دفاع از آزادی بیان، به زندان امنیتی رژیم گرفتار شده است.

امیر سالار داوودی وکیل و وبلاگ نویس در بازداشت نیروهای امتیتی رژیم
"وحید مشگانی فراهانی" وکیل امیر سالار داوودی:

"۲۹ اُم آبان ماه، ضابطین بیدادگستری رژیم با مراجعه به دفتر این وکیل دادگستری، او را بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده‌ اند. از زمان بازداشت این وکیل دادگستری، دسترسی به داده های پرونده ی او سخت بوده و هیچ اتهام رسمی ایی نسبت به وی اعلام نشده است، اما مطمئنن داوودی تفهیم اتهام شده و هم اکنون زیر قرار تامین کیفری، بازداشت است".

امیر سالار داوودی وکیل پایه یک بیدادگستری رژیم، که در درازنای سال‌ های گزشته وکالت شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله "سهیل عربی" را بر عهده داشته است، از ۱۶ روز پیش با مراجعه ی ضابطین دادگستری به دفتر او، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

وحید مشگانی فراهانی وکیل امیر سالار داوودی، روز چارشنبه ۱۴ اُم آذر ماه گفت:

"درخواست دیدار با امیر سالار داوودی تا به امروز بی پاسخ مانده، اما آقای داوودی از زمان بازداشت نزدیک به سه مرتبه با همسر خود تماس تلفنی کوتاهی داشته است. آقای مشگانی فراهانی از دلیل بازداشت این وکیل دادگستری تا زمان دسترسی به برگه های پرونده، اظهار بی اطلاعی کرد و گفته است در این رابطه نمی‌ توان اطلاعات دقیقی به دست داد، اما با این وجود، بر اساس گمانه زنی‌ ها، امکان دارد که آقای امیر سالار داوودی به دلیل فعالیت در فضای مجازی و یا پذیرش پرونده‌های امنیتی بازداشت شده باشد".

به گفته ی او، خانواده ی آقای داوودی از سرکردگان بیدادگستری رژیم خواستار آنند که این وکیل بازداشتی را دیدار و از وضعیت او آگاه شوند. همچنین از سرکردگان بیدادگستری رژیم می خواهند که امیر سالار داوودی از حقوق آغازی برخودار باشد و وکیل او را از روند بازجویی، بازپرسی و کم و کیف پرونده، بی اطلاع نگزارند.

این نخستین بار نیست که یک وکیل بیدادگستری بازداشت می‌ شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر