۱۳۹۶ دی ۷, پنجشنبه

چاقوکشی و اقدام به قتل در کلاس آموزشی زبان سوئدی از سوی دو الله پرست سوری و فلستینی

در روز ۱۹ اُم دسامبر ۲۰۱۷، دادگاه بدوی شهر مالمو در جنوب سوئد، دو مرد الله پرست تبعه ی سوریه که در ۲۰۱۵ به عنوان "متقاضی پناهندگی" به سوئد آمده و هم اکنون در این کشور اقامت گرفته اند را به جرم "اقدام به قتل عمد و ضرب و شتم شدید" به ۱ سال و ۴ ماه و دیگری را به ۲ سال زندان محکوم کرد.

چپ: مجد السیس - راست: عابد سلمه
این رویداد در ماه آگست در کلاس آموزش زبان سوئدی برای مهاجرین موسوم به "اس اف ایی" و در دبیرستان سلسیوس در شهر مالمو در جنوب سوئد روی داد.

به گفته ی شاهدان عینی به دادگاه، دانش آموزان مشغول انجام تکالیف خود در محیطی آرام در کلاس درس بودند که این روال به مذاق "مجد السیس" خوش نیامد و آغاز به فحاشی و بیان جملات تحقیر آمیز در رابطه با کلاس درس و دانش آموزان آن کرد. به گفته ی شاهدان، "مجد السیس" از جمله فریاد زده بود: "گه تو این کلاس درس".

دانش آموز دیگری که در صندلی جلوی وی نشسته بود، به واسطه ی این فحاشی و فریاد زدن ها، به عقب برگشت و تنها با نگاهی عصبانی و شماتت بار به "مجد السیس" خیره می شود تا شاید وی نسبت به کردار زشت خود آگاه شود. اما همین نگاه شماتت بار کافی بود تا خشم "مجد السیس" برانگیخته شود و دانش آموز معترض مورد فحاشی های توهین آمیز "مجد السیس" نسبت به خود و مادرش قرار گیرد.

موجود الله پرست "مجد السیس" به واسطه ی این رفتار خود به دفتر مدیر مدرسه احضار و مورد تذکر قرار گرفت. مدیر مدرسه خیال می کرد که ماجرا پس از تذکر پایان یافته است !! اما مجد السیس پس از زنگ تنفس و بازگشت به کلاس درس، به دیگر برادر دینی خود "عابد سلمه" که یک عرب فلستینی بزرگ شده ی سوریه است، تلفن می زند که سریعن خود را به مدرسه و کلاس درس برسان. این دو موجود الله پرست در نهایت با پرتاب کردن آموزگار کلاس که جهت جدا کردن آنها به میدان آمده بود، با یکدیگر گلاویز می شوند و مجد السیس دانش آموز معترض را در برابر چشم همه نخست با صندلی و سپس با چاقو مورد ضرب و شتم قرار می دهد.


به گفته ی شاهدان عینی و دانش آموزان حاضر در کلاس درس، شدت خونریزی آنچنان زیاد بوده که بخش هایی از کلاس درس و مبلمان آن کاملن خونی و سرخ شده و نیروهای امداد به سختی توانستند خونریزی را بند بیاورند.

دو ضارب پس از آن از مدرسه فراری شده و دانش آموز معترض نیز با آمبولانس به بیمارستان منتقل می شود. پلیس نیز که فورن به صحنه ی جنایت آمده بود، با کمک اطلاعات شاهدان و نیز فیلم های ضبط شده در دوربین مدار بسته، موفق به شناسایی و بازداشت هر دو تبهکار شد.

روز ۱۹ اُم دسامبر؛ دادگاه بدوی مالمو در جنوب سوئد، "مجد السیس" را به جرم ضرب و شتم و اقدام به قتل، به ۱ سال و ۴ ماه زندان و "عابد سلمه" را به ۲ سال زندان محکوم کرد.

از آنجایی که به خواست دادستانی، دادگاه برای هیچ یک از این دو تبهکار حکم اخراج از سوئد صادر نکرده است، این دو جنایتکار پس از به سر بردن تنها دو سوم دوران زندانشان، در مدت کوتاهی دوباره وارد هازمان سوئد خواهند شد. این قانون از سوی احزاب چپ و سوسیال دمکرات وضع شده است.

منبع

همین جستار در کیهان سوئد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر