۱۳۹۶ آذر ۱۳, دوشنبه

۶ دلیل عمده ای که مردم آمریکا به ترامپ رای دادند

مردم آمریکا که سرانجام به نامزد جنجالی این کشور رای دادند، قطعن برای خود دلایل قانع کننده ای نیز داشته اند. در این میان، چکیده وار ۶ عامل اصلی علت گرایش اقبال مردم به وی را در چند سطر زیر می خوانید. از میان همه ی دلایل قید شده، از دید من به عنوان فردی که در جهت براندازی ولایت فقیه تلاش می کند و به عنوان یک خداناباور، مورد ششم از همگی برجسته تر نمود، هر چند در دیگر موارد، مردم آمریکا افزون بر رویکرد سکولار و با توجه به آزادی هایشان در چارچوب قانون اساسی کشور و تهدید دانستن حضور الله پرستان در خاک آمریکا، به موارد اقتصادی، مدیریتی و دوری از فساد و دروغ، اشاره ی ویژه ای دارند:


۱- ترامپ سیاست مدار نیست، یک تاجر است و وقت آن رسیده که آمریکا به روش اقتصادی و بر اساس سود و زیان مدیریت شود. ما از سیاست مداران خسته شده ایم.

۲- ترامپ یک فرد خودساخته است. او مدیریت سازمانی می داند و زندگیش نشان داده که می تواند هر کاری که اراده کند و یا وعهده دهد را انجام دهد.

۳- ترامپ با وجود این که می تواند بهترین و بیشترین لذت ها را ببرد، نه الکل می نوشد، نه مواد مخدر و سیگار مصرف می کند، نه "خانم باز" است. او یک مرد خانواده دوست و با اخلاق در حوزه ی فردی است. اما اوباما به اعتراف خود مواد مخدر مصرف کرده و بیل کلیتن در دفتر ریاست جمهوری کاخ سپید با یک زن رابطه ی جنسی برقرار کرده و در دادگاه به دروغ گفت که این کار را نکرده است".

۴- خطر افراط گرایی خطری جدی است که با سیاست مداری نمی توان آن را مهار کرد. اراده ی جمع و جور کردن چنین مشکلی تنها در ترامپ است. نه در کروز، روبیو، سندرز، کلینتن و...

۵- ترامپ هیچ نقطه ی سیاهی در کارنامه اش ندارد. نه پولی از کسی گرفته و نه بدهکار کسی است. او با پول خود وارد میدان سیاست و رقابت شده و در سیاست مستقل است.

۶- مسلمانان بر اساس دینشان، در آغاز شریعت و قرآن را در دید دارند نه قانون اساسی آمریکا را؛ از اینرو آنها نخست به اسلام متعهد هستند نه ایالات متحده. ترامپ این را به خوبی فهمیده و تلاش دارد آمریکا را از گزند این افراد دور نگاه دارد.

همین جستار در کیهان سوئد

۴ نظر:

  1. من با نظر شما کاملا مخالف هستم. کارنامه ی اصلی ترامپ که ما در آمریکا داریم کاملا خلاف نظر شما را ثابت می کند. ترامپ بر طبق مدارک دادگستری 14 پرونده ی تجاوز به دختران زیر چهارده سال دارد. صدها شکایت و درخواست دادخواهی از طرف کسانی که برای او کار کرده اند و ترامپ پولشان را خورده است. وی هفت بار اعلام ورشکستگی کرده است که دلیل کامل بر عدم مدیریت بازرگانی است. شایعاتی هم درمورد رابطه ی جنسی او با دخترش ایوانکا سالهاست در جریان است که همراه با عکس هایی هم از آن دو هست که شایعه را نمیشود ناشنیده حساب کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      سپاس که نظر دادید، البته سخن شما برایم تازگی داشت به جز اتهام رابطه ی جنسیش با ایوانیکا، هر چند همه ی آن مواردی که اشاره کردید هم اثبات نشده اند و سرفن اتهام هستند. اما باور کنید قرار نبود ترامپ رییس جمهور شود، همه ی برنامه ها را چیده بودند که هیلاری رای بیاورد، این ساخت و پاخت در کنگره یا آرای الکترال بود که او را رییس جمهور کرد. اگر اتهاماتی که موجودست درست باشند، باید نتیجه بدهند و در غیر این صورت مردود هستند.

      حذف
  2. ترامپ مردی کثیف است که بر طبق نظر روانشناسان به بیماری سادیسم مبتلاست . او مردی نژاد پرست است و اعتقاد دارد که غیر از سفید پوستان آمریکایی دیگر نژادها انسان نیستند. سیاست و رفتار او با آدولف هیتلر مطابقت دارد . به نظر او تمام مسلمان دنیا تروریست هستند. به عکس رقصیدن او با پادشاه عربستان نگاه نکنید ، آن رقص پایکوبی صد هامیلیون دلار فروش اسلحه به عربستان است تا عربها بتوانند ایران را نابود کنند و خانواده ی او کمیسیون میلیونها دلار کسب کنند. ترامپ پدیده ی نفرت و جنگ است. راهنمایی میلونها زن را در سراسر دنیا بر علیه او نادیده نگیرید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این که گفتید "راهنمایی ملیون ها زن..." را درست متوجه نشدم، اگر ممکنست بیشتر توضیح دهید. دست نشانده های عربستان همیشه نوکر و سرسپرده بوده اند، اما دشمنی با ایران و بردن جنگ با ایران را به گور خواهند برد. اگر جمهوری اسلامی آن سوی تناب را نمی کشید، آمریکا نمی توانست این همه سلاح به این دشداشه پوشان بفروشد. رفتار ترامپ در رویارویی با کشورهایی که عامل توسعه ی تروریسم هستند، رفتار درستی بوده، چرا اوباما باید 1800 کارت سبز به روحانی می بخشیده ؟! آمریکایی که ترامپ امروز آن را رهبری می کند، به خوبی نسبت به اسلام سیاسی و تهدید آمیز بودنش آگاهی دارد و این به معنی مشکل نژادی داشتن او دشمنیش با مسلمانان نیست، بلکه از خواب غفلت "اسلام دین صلح است" بیدار شدنی است که اروپا همچنان در آن خواب خرگوشی فرومانده است.

      حذف