۱۳۹۶ دی ۱۴, پنجشنبه

ترامپ خطاب به مردم ایران: شاهد پشتیبانی بزرگ آمریکا در زمان مناسب خواهید بود

رییس‌ جمهور آمریکا در یک هفته ی گزشته، تقریبن هر روز در پیام‌ های توییتری خود، پشتیبانیش از اعتراض‌ های مردم ایران را اعلام کرده است.


دانلد ترامپ رییس‌ جمهور آمریکا، روز چارشنبه ۱۳ دی ماه بار دیگر با ستایش از اعتراض‌ های این روزهای مردم ایران، بر پشتیبانی ایالات متحده از ایرانیان تاکید کرد. ترامپ در پیامی توییتری نوشت:
"احترام فراوان برای مردم ایران که در حال بازپس گرفتن کشور از دست حکومت فاسدشان هستند".

او همچنین خطاب به مردم ایران نوشت:
"شاهد پشتیبانی بزرگ ایالات متحده در زمان مناسب خواهید بود".

رییس‌ جمهور آمریکا توضیحی درباره ی نوع پشتیبانی واشنگتن از مردم ایران نداد، اما وی قرار است تا ۱۰ روز دیگر درباره ی موضع دولتش پیرامون باقی ماندن یا خروج ایالات متحده از برجام اعلام نظر کند.

دانلد ترامپ روز ۲۱ مهر ماه امسال حاضر نشد تا پایبندی جمهوری اسلامی به توافق اتمی تیر ماه سال ۱۳۹۴ با قدرت‌ های جهانی را تایید کند و توپ را به زمین کنگره ی آمریکا انداخت تا درباره ی بازگرداندن تحریم‌ های رژیم ولایت فقیه، تصمیم‌ گیری کند.

با این حال، کنگره حاضر به اعلام نظر در این زمینه نشد و اکنون رییس‌ جمهور آمریکا باید در روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه اعلام کند که آیا ایران به توافق هسته‌ ای پایبند بوده است یا نه. در صورتی که موضع واشنگتن در این زمینه منفی باشد، احتمال دارد آمریکا بار دیگر تحریم‌ های اتمی رژیم را برقرار و فشار بر جمهوری اسلامی را تشدید کند. در درازنای یک هفته ی گزشته که اعتراض‌ ها در ایران جریان داشته است، رییس‌ جمهور آمریکا تقریبن هر روز در پیام‌ های توییتری خود، پشتیبانیش از این اعتراض‌ ها را اعلام کرده و از معترضان به خاطر رویارویی با آنچه "حکومت بی‌ رحم و فاسد" خوانده، ستایش کرده است.

وی همچنین روز دوشنبه نوشته بود:
"جمهوری اسلامی به رغم توافق بسیار بد اتمیش با دولت حسین اوباما، در همه ی سطوح شکست خورده است. ملت بزرگ ایران سال‌ ها سرکوب شده‌ اند. آنها گرسنه ی غذا و آزادی هستند". سرکردگان رژیم هنوز واکنشی به تازه‌ ترین اظهارات دانلد ترامپ ابراز نکرده‌ اند، اما در روزهای گزشته سخنان او را "مداخله‌ جویانه و ریاکارانه" خوانده بودند.


مقام‌ های آمریکایی در روزهای گزشته، فعالانه در مورد اعتراض‌ های سراسری در ایران اظهار نظر کرده و خواستار گردن نهادن رژیم جمهوری اسلامی به حقوق معترضان و برگزاری تجمع مسالمت‌ آمیز شده‌ اند.

واشنگتن هتا تا جایی پیش رفت که روز سه‌ شنبه از زبان نیکی هیلی نماینده ی دائم ایالات متحده در ملل متحد، خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای بررسی تحولات ایران شد. نمایندگی رژیم در ملل متحد، اظهارات خانم هیلی را "تهوع‌ آور" خوانده است. در همین حال، کمیسر حقوق بشر ملل متحد از جمهوری اسلامی خواسته است تا برای جلوگیری از خشونت‌ های بیشتر، نیروهای امنیتی را مهار کند و به حق آزادی بیان معترضان و تجمع مسالمت‌ آمیز احترام بگزارد.

پیام شاهزاده ی عزیز میهن درباره ی کمک ها و پشتیبانی های خارجی:


به گزارش خبرگزاری رویترز، زید رعد الحسین در بیانیه‌ ای با اشاره به کشته شدن بیش از ۲۴ تن و بازداشت بیش از هزار تن در جریان اعتراض‌ های یک هفته ای ایران، خواستار انجام "تحقیقات فراگیر، مستقل و بی‌ طرفانه درباره ی اقدامات خشونت‌ بار صورت گرفته از سوی رژیم" شد. وی تاکید کرد که صدای معترضان باید شنیده شود و سرکردگان رژیم باید اطمینان حاصل کنند که تمام نیروهای امنیتی به صورت متناسب و در صورت نیاز و کاملن در چارچوب قوانین جهانی کار کنند.


همین جستار در کیهان سوئد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر