۱۳۹۶ دی ۲۹, جمعه

سرباز شهید بهایی که به خاطر نجاستش گمنام ماند !!


سرداران واقعی چه کسانی هستند ؟
پنجم دی ماه سالگرد پرکشیدن اوست. نامش سهیل روحانی است. جوانی که برای دفاع از میهن به جبهه های جنگ رفت و جان خود را فدای کشورش "ایران" کرد.

بنیاد شهید اما نام او را بین نام شهدای جنگ ایران و عراق قرار نداد، چون دینش بهایی بود !! سردار واقعی ایران نه در کنار دیگر جانباختگان و قهرمانان جنگ ایران و عراق، که در یک گورستان متروکه به خاک سپرده شد تا گورستان مسلمین به اصطلاح نجس نشود.

روحت شاد قهرمان بزرگ ایران

در سند زیر نیز، فرنشین شعبه ی ۶۹ دادگاه حقوقی تهران، به نام محمد ابراهیم طائف، درخواست نرگس صمیمی برای صدور گواهی انحصار وراثت فرزندش غلامرضا اعلایی که در حین انجام وظیفه ی سربازی در جبهه ی مریوان شهید شده است را به این دلیل که مادر و فرزند هر دو از پیروان آیین بهایی هستند، رد می‌ کند. او در نامه اش تصریح می‌ کند با توجه به اینکه دیانت بهایی از ادیان رسمی در قانون اساسی رژیم نیست و مشمول ماده ی ۶ قانون مدنی در رابطه با رعایت احولات شخصیه ی ایرانیان غیر شیعه نمی‌ شود، با تقاضای انحصار وراثت نرگس صمیمی موافقت نشده است !!


[مُهر]
دادگستری جمهوری اسلامی
دادنامه
دادگاه ------------

فَلا تَتَّبِعواالهَوی اَن تَعدِلُوا

تاریخ: ۶۵/۱۱/۲۷ پرونده کلاسه: ۳۵۹۱/۶۵ شماره دادنامه: ۴۶۴۸/۶۵
مرجع رسیدگی : شعبه ۶۹ دادگاه حقوقی ۲ تهران
خواهان : نرگس صمیمی – تهران خیابان جمهوری خیابان شهید یاسری پلاک ۱۱
خوانده .............
خواسته : صدور گواهی حصر وراثت

گردشکار : خواهان دادخواستی بخواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع باین شعبه و ثبت بکلاسه وفوق جری تشریفات قانونی دروقت فوق‌العاده دادگاه بتصدی امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح زیر صدور رأی مینماید.

قرار دادگاه
در خصوص درخواست بانو نرگس صمیمی فرزند رضا مبنی بر صدور گواهی حصر وراثت با این توضیح که شادروان غلامرضا اعلائی ایلخچی فرزند عنایت‌اله متولد ۱۳۴۵ حین انجام خدمت مقدس سربازی در جبهه مریوان شهید شده تنها وارث حین‌الفوت آن مرحوم را خود متقاضی بعنوان مادر آن مرحوم اعلام و معرفی نموده و اضافه کرده که خودش و متوفی دارای مسلک بهائی‌اند. با توجه به اینکه بهائیت از جملۀ ادیان و مذاهبی که به موجب اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده‌است نمی‌باشد و از شمول ماده ۶ قانون مدنی و ماده واحده اجازه رعایت احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه در محاکم و رای وحدت رویه ۱۹-۳۷ / ۹ / ۶۳ هیأت عمومی دیوانعالی کشور خارج بوده بنابر این با التفات به مراتب مذکور حکم به رد درخواست و تقاضای مشارءالیها را صادر و اعلام میدارد رأی صادر قابل تجدید نظر در دادگاههای حقوقی یک تهران است.

رییس شعبه ۶۹ دادگاه حقوقی ۲ تهران – محمد ابراهیم طائف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر