۱۳۹۶ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

سوئد صادرات خودش به ایران را دو برابر می کند

آیا می خواهید بدانید چرا دولت کزایی به اصطلاح فمینیستی سوئد، در برابر آخوند روحانی در تهران لچک به سر کرد و "رژه ی شرم" رفت ؟ پاسخش اینست: "پول" !!


این متن ترجمه ی این جستار است:

بسیاری از شرکت های سوئدی از هنگامی که تحریم های ایالات متحده و اتحادیه ی اروپا به واسطه ی توافق نامه ی برجام در سال ۲۰۱۶ تسهیل شدند، فعالیت های خود در ایران را از سرگرفته اند. در همین هنگام، این نگرانی وجود دارد که ایالات متحده از این توافق خارج شود.

در میان ماه های ژانویه و نوامبر سال گزشته، صادرات سوئد در سنجش با ۲۰۱۶، دو برابر شده است و در مجموع به ۳.۸ ملیارد کورون رسیده است.

ویکتور کارستنیوس (Victor Carstenius)، تحیلیگر زمین در هیئت اعتبار صادرات ایران (EKN)، گفت:
"این رویه بازتاب دهنده ی این واقعیت است که تجارت با ایران ممکن است، هر چند دشواری هایی وجود دارد".

EKN یک قدرت مسئول است که خطر پرداخت ها برای بانک ها و شرکت هایی را پوشش می دهد که درگیر فعالیت صادراتی هستند. این موقعیت روشن شونده باعث شده است تا EKN ایران را به عنوان کشوری که حاضر باشد در آن خطر کند، طبقه بندی نماید و آن را از در مقیاس ۰ تا ۷، از رتبه ی ۶ به ۵ برساند؛ ۰ امن ترین طبقه بندی ممکن است.


در همین هنگام این نگرانی درباره ی صادرات هوایی ایران و سوئد وجود دارد. ایالات متحده به راستی توافق برجام را در ماه ژانویه به مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد، اما دولت ترامپ از اساس نسبت به ادامه ی توافق رویکردی منفی دارد و رییس جمهور اعلام کرده است که امکان تمدید این توافق نامه در آینده وجود نخواهد داشت.

"بدترین نمایشنامه این خواهد بود که اگر ایالات متحده از قرارداد اتمی بیرون رود و تحریم ها به آنچه که در میان سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بودند بازگردند، پس دشوار خواهد بود تا تجارت صادرات به ایران را برای بار دیگر اجرا کرد".

صادرات سوئد به ایران، هنگامی که ایالات متحده و اتحادیه ی اروپا تحریم های بیشتری را علیه رژیم اسلامی وضع کردند، به شدت کاهش یافت؛ یعنی از ۶.۷ ملیارد کورون در ۲۰۱۱، به ۱ ملیارد کورون در ۲۰۱۷رسید !!

ویکتور کارستنیوس نمی خواهد بیش از این درباره ی اینکه ایالات متحده چگونه در آینده رفتار خواهد کرد حدس بزند، او اما به شکلی محتاطانه خوش بین است.


همین جستار در کیهان سوئد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر