۱۳۹۷ تیر ۶, چهارشنبه

نتانیاهو به مردم ایران: "شجاعت را در فوتبال و خیابان نشان دادید؛ گل نخوردن از رونالدو ناممکن بود، اما شما توانستید"

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل، با اشاره به بازی تیم فوتبال جمهوری اسلامی، یک پیام اختصاصی دیگر به مردم ایران داده است و آرزو کرده که شرایط به گونه ای پیش رود که روزی ایران و اسراییل با هم در "تهران آزاد" روبروی هم قرار بگیرند.


در این فیلم ۷۰ ثانیه‌ ای که روز سه شنبه ۵ تیر ماه بر روی حساب توییتر نخست وزیر اسراییل منتشر شد، نتانیاهو در حالی که یک توپ فوتبال در دست دارد، می پرسد:

"تصور می کنید چه قدر دشوار است که جلوی گل زدن رونالدو را گرفت ؟‌ سپس پاسخ داد که من در گزشته فوتبال بازی می کردم و به شما می گویم این تقریبن ناممکن است، اما تیم ایران ناممکن را به اجرا رساند".

اشاره ی نخست وزیر اسراییل به وضعیت یک بر یک ایران در بازی آخر خود در جام جهانی روسیه در برابر پرتگال است. نخست وزیر اسراییل همچنین گفت:

"می‌ خواهم به مردم ایران بگویم شجاعت خود را در زمین فوتبال ثابت کردید و امروز همان شجاعت را در خیابان های ایران به نمایش گزاشتید".

اشاره ی نتانیاهو به اعتراضات روز سه شنبه ی مردم و بازاریان است.

اشاره به مشکلات مردم ایران و پیشنهاد دوباره ی کمک به مردم ایران
نتانیاهو که برای چندمین بار به مردم ایران پیام مستقیم می‌ دهد، این بار نیز به مشکلات اقتصادی و بحران های کنونی ایران از جمله آلودگی هوا و آب گفت:

"آیا می‌دانید اگر رژیم جمهوری اسلامی به جای هدر دادن پول شما در سوریه و یمن و جنگ‌ های غیر ضروری در خاورمیانه، این پول‌ ها را در ایران سرمایه‌ گزاری می‌ کرد، چه می‌ شد ؟"

آیا می توانید مانع گل زدن رونالدو شوید؟ pic.twitter.com/h3Ma3yny9W
وی همچنین در پاسخ به این پرسش خود، گفت:

"راه حل همه ی این مشکلات با مردم ایران است. به همین دلیل، پس از زمین لرزه ی شدید پیشنهاد کمک های پزشکی برای نجات جان ایرانیان را دادم. به همین دلیل کانال تلگرام به زبان پارسی راه اندازی کردیم تا به کشاورزان ایرانی یاد بدهیم چگونه از منابع آبی حفاظت کنند و دقیقن به همین دلیل هرگز از سخن گفتن از صلح با مردم ایران دست نخواهم کشید".

نتانیاهو سخنش را با این آرزو پایان داد که یک روز، امیدارم شاهد بازی مستقیم تیم فوتبال ایران با اسراییل در تهران آزاد باشم. در این روز، همه ی ما پیروز خواهیم بود.

چندمین پیام به مردم برای رهایی و آزادی
این چندمین پیام نخست وزیر اسراییل به مردم ایران در هفته های گزشته است. دو هفته ی پیش، او گفت اگر مردم ایران از "چنگال استبداد" رها شوند، به تهران سفر خواهد کرد و با مردم ایران دیدار خواهد کرد. بنیامین نتانیاهو در حساب توییتری این دولت به پارسی نوشت که جمهوری اسلامی تلاش می کند بین ما نفرت ایجاد کند. اما در روزی که شما از چنگال استبداد رها شوید، من به تهران خواهم آمد و با مردم شجاع ایران دیدار خواهم کرد.
او در ادامه ی این پیام که همگام با رشته توییت های او درباره ی کمک به حل بحران کم آبی و خشکسالی در ایران است، افزود:

"دلیل راه اندازی تارنما و کانال پارسی برای حفاظت از منابع آب ساده است: «این امر می تواند زندگی شماری بسیاری از مردم ایران را نجات دهد»".

او ۲۰ خرداد ماه در یک پیام ویدئویی خبر داد که اسراییل به مردم ایران برای نجات از خشکسالی کمک می‌ کند.

او در پیام ویدئویی خود با تاکید بر اینکه مدیریت نادرست و بی کفایتی و دزدی منابع از سوی رژیم ولایت فقیه موجب رنج مردم ایران شده است، می گوید که اسراییل هم با چالش آب روبرو است، اما با فناوری پیشرفته این مشکل خود را در زمینه ی کشاورزی حل کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر