۱۳۹۷ تیر ۶, چهارشنبه

در سال تحصیلی جاری در ایران، بیش از ۱۵۲ هزار دانش‌آموز دختر ترک تحصیل کردند

معاون سرکرده ی وزارت آموزش و پرورش رژیم می‌ گوید که بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌ آموز دختر، در سال تحصیلی جاری ترک تحصیل کرده‌ اند و هم زمان یک نماینده مزدور تویله ی مجلس پیش‌ بینی کرد که آموزش و پرورش تا پایان سال با کسری ۲۰ هزار ملیارد تومانی یارانه روبرو خواهد شد.


"عباس سلطانیان" معاون آموزش دوره ی متوسطه ی دوم وزارت آموزش و پرورش رژیم، گفته است که ۱۵۱ هزار و ۴۶ دختر در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ از تحصیل بازماندند و "هیچ جا مشخصاتشان ثبت نشده و اسلن دانش‌آموز محسوب نمی‌ شوند" !! این سرکرده ی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه میزان ترک تحصیل در میان دانش‌ آموزان دختر "به مراتب بیشتر" از پسران است، اما کارکرد آموزش و پرورش در چند سال گزشته برای جذب دختران به تحصیل را به خیال خودش "خوب" ارزیابی کرد !! به گفته ی سلطانیان، دو سال پیش حدود ۴.۲۹ درصد از دانش‌آموزان دختر ترک تحصیل کرده بودند و این میزان در سال گذشته به ۴.۱۷ درصد رسید که همچنین گفته است که "یعنی ما دوازده‌ صدم درصد جذب دانش‌ آموزان کل کشور را افزایش داده‌ ایم" !!

این سرکرده ی آموزش و پرورش، علت اصلی ترک تحصیل دختران را فاصله ی زیاد مدارس از روستاها، فقر فرهنگی در برخی استان‌ ها و نقاط مرزی، ازدواج زود هنگام دختران و منعطف نبودن شیوه‌ های آموزشی و ساعات درسی اعلام کرد. بنا بر آمار رسمی، شمار دانش‌ آموزان دختر در گروه سنی ۱۵ و ۱۶ ساله در ایران، به بیش از یک ملیون تن می‌ رسد.

پیش از این، "معصومه آقاپورعلی شاهی" هموند فراکسیون زنان تویله ی مجلس، از وجود ۲۴ هزار بیوه ی زیر ۱۸ سال در کشور خبر داده و گفته بود که پس از خراسان رضوی، استان آذربایجان شرقی رتبه ی دوم کودک‌ همسری در ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله را دارد. بر اساس آماری که سازمان ثبت احوال به دست داده است، در فاصله ی سال‌ های ۹۰ تا ۹۴، سالانه بین ۱۷۶ تا ۲۲۰ کودک زیر ۱۰ سال در ایران مجبور به ازدواج شده‌ اند !!



از سوی دیگر، یک نماینده ی مزدور دیگر در تویله ی شورای اسلامی، از کمبود رایانه ی ۲۰ هزار ملیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش خبر داده است. پشتیبانی "میرزاده" سخنگوی کمیسیون به اصطلاح آموزش و تحقیقات تویله ی مجلس، در گفتگو با رسانه ی موسوم به "خانه ی ملت" تارنمای رسمی تویله ی شورای اسلامی، با اعلام این خبر از افزایش حجم "معوقات" آموزش و پرورش انتقاد کرد. به گفته ی وی، این کمبود رایانه ی احتمالی، در شرایطی پیش می‌ آید که اعتبار در دید گرفته‌ شده در سال جاری، برای وزارت آموزش و پرورش "بیشتر از ۴۰ هزار ملیارد تومان است".

این نماینده ی مزدور تویله ی مجلس، بخش عمده‌ ای از کمبود رایانه ی آموزش و پرورش را مربوط به "پاداش پایان خدمت و حقوق به تعویق‌ افتاده و انباشته‌ شده ی حق تدریسی‌ ها" دانست.


میرزاده از اینکه در سال‌ های گزشته نمایندگان مجلس با علم به اینکه لایحه ی یارانه به کمبود می‌ انجامد، اما همچنان به تصویب آن رضایت می‌ دهند، انتقاد کرده است. این کمبود یارانه در حالی اعلام شده که پیش از این، از فرسودگی ساختمان‌ های بسیاری از مدرسه های کشور در شهرهای بزرگ و نیز نبود مدرسه در مناطق روستایی، اخباری منتشر شده بود. در درازنای سال‌ های گزشته، شمار بسیاری از قشر آموزگاران و وابستگان سامانه ی آموزش و پرورش نیز، بارها به دلیل ناخرسندی از وضعیت دستمزدهای خود تجمع کرده بودند که با برخوردهای پلیسی و امنیتی مزدوران جمهوری اسلامی روبرو شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر