۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

پناهجویان در سوئد و در خلال کل زندگی خود، ۳۴۷ ملیارد یورو هزینه روی دست شهروندان این کشور می گزارند

این متن ترجمه ی این جستار است.


روزنامه نگار سوسیال دمکرات روزنامه ی "اخبار روزانه ی سوئد" (Svenska Dagbladet) به نام "پر گودماندشون" (Per Gudmandsson)، می نویسد که هزینه های خالص یک پناهنده ی متوسط، بیشتر از آن چیزی است که توقع می رفت. گودماندشون دیدگاه خود را بر پایه ی گزارش مالی ایی بیان می کند که از سوی بنیاد پژوهشی ESO سوئد در هفته ی پیش از این منتشر شده است.

گودماندشون می گوید برخی از گروه های مهاجران، به خاطر شکست در یکی شدن با هازمان سوئد و هزینه های نیروی کار، هتا هزینه بر تر هم هستند. بدین ترتیب، هزینه های یک پناهنده یا یک پناهجو، بیشتر از آن چیزی است که در درازنای زندگیشان تصور می شد، یعنی رقمی بیشتر از ۳ ملیون کورون (۲۹۱ هزار یورو). هزینه های واقعی بالاتر هستند، زیرا هیچ هزینه ی مستقیمی محاسبه نشده است؛ برای نمونه، هزینه ی اشتغال کمک خرجی.


جمعیت مهاجر سوئد، از ۶۹۰ هزار نفر در ۲۰۱۵، به ۸۳۰ هزار نفر در ۲۰۱۷ رسیده است. گزارش ESO اظهار می دارد که "پناهندگانی که امروز مهاجرت می کنند، به طور میانگین توقع می رود که برای ۵۸.۳ سال در سوئد زندگی کنند". در خلال این سال ها، از یک پناهجو با توانمندی یکی شدن میانگین توقع می رود که هزینه ای خالص بالغ بر ۷۱۸۴ یورو در سال، بر روی دست امور مالی دولتی سوئد بگزارد !!

اگر ۷۱۸۴ را ضربدر میانگین عمر یعنی ۵۸.۳ کنیم، هزینه ی هر پناهنده در خلال طور عمرش در سوئد، برابر با ۴۱۸.۸۲۷ یورو می شود. با ضرب کردن این رقم در شمار کل پناهندگان، به هزینه ی کلی همه ی پناهندگان در درازنای همه ی عمرشان می رسیم.

ملیارد کورون سوئد ۳۴۷ = ۸۳۰.۰۰۰ × ۴۱۸.۸۲۷

بر اساس این گزارش، این ۵۸.۳ سال درباره ی آن گروهی است که به تازگی مهاجرت کرده اند و روشن نیست که آیا این رقم به شکلی قابل توجه جابجا می شود یا نه. گودماندشون می گوید که این یک استفاده ی ناکارآمد از منابع مالی است که می توانسته تاثیرات بیشتری در سرزمین های مادری پناهجویان بگزارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر