۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

ماده ی الله پرست، به جرم کلاهبرداری و اختلاس به ۱۸ سال زندان محکوم شد

یکی از ماده الله پرستان اندونزیایی که دغدغه ی اسلام کزا، خواب و خوراک را از او گرفته بود و از دیگر سو نمی توانست غرب زدگی مدل بازی را هم به وادی فراموشی بسپارد، تصمیم گرفت تا نمایش رخت های خود را با حجاب کزایی عربی اسلامی در معرض نمایش بگزارد.


این متن ترجمه ی این جستار است.

"انیسه هسیبوآن" (Anniesa Hasibuan) طراح پیشروی مد که در هفته ی مد نیویورک و با آوردن همه ی مدل هایش روی صحنه در حالی که همگی لچک عربی اسلامی بر سر داشتند، تاریخ ساز شد، اما هم او برای هژده سال به زندان رفته است. انیسه و همسرش "آندیکا سوراکمان" (Andika Surachman)، به خاطر کلاهبرداری از راه بنگاه مسافرتی به نام "نخستین سفر"، مجرم شناخته شدند.

دادستان می گوید به این زن و شوهر مبلغ هنگفت ۶۰ ملیون دلار پرداخت شده بود تا ترتیب زیارت های کوچک به مکه را بدهند، اما آنها متهم به اختلاس پول شدند و این سفرها هرگز انجام نشدند !! هسیبوآن به خاطر طراحی های مجللش، به عنوان یک پیشرو در جهان مد کزایی اسلامی توصیف شده است.

کارهای او در رویدادهای لندن، استانبول و کن نیز نشان داده شده اند. در سال ۲۰۱۶ او اعلام کرده بود که کارش را از "شهبانوان و ملکه ها" الهام گرفته است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر