۱۳۹۷ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

پناهنده ی الله پرستی که اقامت فرانسه را دریافت کرده بود، به جرم شرکت در قتل عام ۱۷۰۰ عراقی متهم شد


یک مظنون به کشتار همگانی (قتل عام) متعلق به گروهک دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، به ارتکاب جرایم جنگی، برای نقش داشتنش در سلاخی اردوگاه اسپایچر (Camp Speicher) و کشتار ۱۷۰۰ سرباز کارآموز (Cadets) عراقی غیر مسلح به مدت ۴ سال، متهم شد.

بازداشت این تروریست الله پرست داعشی ۳۳ ساله به نام "احمد. اچ" در آغازه ی ماه مارچ، پس از آن روی داد که به او و پس از سرریز شدن به فرانسه و طرح درخواست پناهجویی، کارت اقامت فرانسه نیز بخشیده شده بود !! او هم اکنون در زندانی با شرایط امنیتی بالا در نزدیکی پاریس است. او در لیسه در نورماندی (Lisieux, Normandy) دستگیر شد.

پس از نقش داشتن در چیزی که تنها می تواند به عنوان حمام خونی وحشیانه آن را توصیف کرد، احمد از راه های مهاجران به سوی اتحادیه ی اروپا به سود خودش استفاده کرد و بنا بر اطلاعات منبعی در "سازمان اخبار ملی فرانسه" (AFP)، در سال ۲۰۱۶ به او موقعیت پناهندگی در فرانسه بخشیده و به او کارت اقامتی ۱۰ ماهه داده شد.


او در عرض ماه ها از سوی ماموران اطلاعاتی کشف شده بود و به عنوان یکی از کارگزاران درجه بالای داعش مورد شناسایی قرار گرفته بود. او همچنین به جرم اقدامات تبهکارانه و جنایی در عراق، با مجازات مرگ و اعدام روبروست که فرماندهی داعش را در منطقه ای در سامره در شمال بغداد، بر عهده داشته است.

فرانسه از بازپس فرستادن مظنونان تروریستی در چنین شرایطی خودداری می کند.

این متن ترجمه ای از این جستار است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر