۱۳۹۷ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

بر خلاف تلاش گسترده ی لابی جمهوری اسلامی، مجلس کانادا سپاه پاسداران را به عنوان "سازمانی تروریستی" مورد شناسایی قرار داد

مجلس کانادا‌ با شناسایی سازمان نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی، هم زمان طرح بازایستاندن فوری مذاکره ی دولت این کشور با جمهوری اسلامی برای بازسازی روابط دو سویه را نیز تصویب کرد.


این طرح روز سه شنبه ۲۲ اُم خرداد ماه، با ۲۴۸ رای موافق در برابر تنها ۴۵ رای مخالف، تصویب شد. هر دو حزب لیبرال و محافظه‌ کار کانادا، از این طرح پشتیبانی کردند. بر مبنای این طرح، جمهوری اسلامی به خاطر پشتیبانی از تروریسم در سراسر جهان محکوم شده است. گفتنی است که لابی جمهوری اسلامی در کانادا در روزهای گزشته، کمپین گسترده ای را برای جلوگیری از تصویب این طرح در مجلس کانادا‌ به راه انداخته بود که به موفقیت دست نیافت.

مجلس کانادا، همچنین تاکید آخوند "سیدعلی خامنه‌ ای" دیکتاتور جمهوری اسلامی مبنی بر نابودی اسراییل را، "فراخوان نسل‌ کشی یهودیان" دانسته و آن را محکوم کرد.


مفاد اصلی طرح مصوب مجلس کانادا به شرح زیر است:

۱. دولت کانادا هر گونه مذاکره‌ با جمهوری اسلامی برای بازسازی روابط دیپلماتیک را فورن بازبایستاند.
۲: دولت کانادا از رژیم جمهوری اسلامی بخواهد تا همه ی شهروندان کانادایی یا دارای اقامت دائم کانادا را که در ایران زندانی هستند، مانند "مریم ممبینی"، "همسر کاووس سید امامی" کنشگر محیط زیست کشته شده‌ در زندان اوین و "سعید ملک‌ پور" را آزاد کند.
۳: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فورن به عنوان یک نهاد تروریستی شناسایی کند.
۴: در کنار مردم ایران بایستد و از حق اساسی آزادی عقیده، مذهب و بیان، آزادی مطبوعات، آزادی تجمعات مسالمت‌ آمیز و آزادی احزاب برای آنها، دفاع کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر