۱۳۹۷ تیر ۲۴, یکشنبه

سهیل عربی به ۶ سال زندان محکوم شد

"سهیل عربی" زندانی عقیدتی، از برای پرونده ای که در دوران زندان علیه او و همسر پیشینش باز شده است، در حکمی از سوی قاضی "مقیسه"، به اتهامات تبلیغ علیه رژیم و توهین به مقدسات کزایی اسلام، به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد. همچنین "نسترن نعیمی"، همسر پیشین سهیل عربی نیز، بر اساس حکمی از سوی همین قاضی دژخیمان، به اتهام توهین به مقدسات کثافته ی اسلام و معاونت در جرم، به تحمل یک سال و نیم زندان محکوم شد.


لازم به یادآوری است که سهیل عربی، فرتوربرداری که اکنون ۳۳ ساله است، در ۱۶ اُم آبان ماه ۱۳۹۲ به دلیل مطالب انتقادی که در حساب ف. بوک خود منتشر کرده بود، از سوی پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه "ثار الله" بازداشت شد. او در شعبه ی ۷۶ دادگاه کیفری رژیم در استان تهران و به ریاست قاضی "سیامک مدیر خراسانی"، به دلیل نوشته ‎هایش در ف. بوک، به اتهام "سب النبی" (توهین به محمد زنازاده و پیامبر خودخوانده ی اسلام)، به اعدام محکوم شد. پس از آن، وکیلان او به شعبه ی ۳۶ دیوان عالی رژیم درخواست بازنگری فرستادند و ماده ی ۲۶۳ قانون مجازات اسلامی را با توجه به شرایط پرونده و اقرارهای خود متهم، برای عفو او مطرح کردند.

بر اساس ماده ی ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی، اگر شخصی به پیامبر بچه باز و زن باره ی اسلام الکزا توهین کند، مجازاتش اعدام خواهد بود، اما ماده ی ۲۶۳ این قانون تاکید کرده که "اگر متهم در دادگاه ادعا کند که سخنان توهین آمیز را بر اساس عصبانیت، نقل قول یا سهو قلم و سهو زده است، حکم اعدام او به مجازات ۷۴ ضربه تازیانه ی اسلامی تبدیل می ‎شود".


پس از اعتراض وکیل سهیل عربی به حکم اعدام صادر شده از سوی شعبه ی ۷۶ دادگاه گیفری تهران و بازپس دادن آن به شعبه ی ۳۶ دیوان عالی رژیم، این شعبه در اقدامی غیر قانونی، اتهام قرآنی "افساد فی الارض" را هم به پرونده وی افزوده و حکم اعدام این زندانی را تایید کرد. بر اساس آنچه در متن حکم آمده است، سهیل عربی به دلیل "داشتن چندین برگه روی ف. بوک"، به افساد فی الارض نیز محکوم شد، اما با تلاش وکیلان و خانواده ی سهیل عربی، درخواست اعاده ی دادرسی سهیل عربی از سوی دیوان عالی رژیم پذیرفته شد و این بار شعبه ی ۳۴ دیوان عالی رژیم، حکم اعدام وی را لغو کرد و پرونده را برای رسیدگی دوباره به یکی از دادگاه‌ های آغازی فرستاد. این دادگاه در رسیدگی دوباره، اتهام سب النبی (دشنام به محمد تازی) را حذف کرد و سهیل عربی را به هفت سال و نیم زندان و دو سال تقتیش عقاید و تحقیقات مذهبی به منظور اثبات پشیمانی و دو سال ممنوع الخروجی پس از آزادی، محکوم کرد.

سهیل عربی افزون بر حکمی که شعبه ی ۷۶ دادگاه کیفری تهران برای او به اتهام سب النبی صادر کرده است، در اردی بهشت ماه ۱۳۹۳، به اتهام توهین به سرکرده ی وقت دانشگاه "علامه طباطبایی" آخوند آیت‌ الله "احمد جنتی" و "غلام علی حداد عادل" از راه نوشته هایش در ف. بوک، در شعبه ی ۱۰ دادگاه ویژه ی کارکنان دولت به ۵۰۰ هزار تومان جریمه ی نقدی و ۳۰ ضربه تازیانه ی اسلامی محکوم شد.


او همچنین در شهریور ۱۳۹۳ به اتهام توهین به دیکتاتور رژیم آخوند "سید علی خامنه ای" و تبلیغ علیه رژیم، در شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب به سرکردگی قاضی "ابو القاسم سله واتی" به ۳ سال زندان محکوم شد که این حکم نیز به فاصله ی کوتاهی در شعبه ی ۵۴ دادگاه بازنگری تایید شد.

سهیل عربی از ۱۶ اُم آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می ‎برد و تمام این مدت از مرخصی محروم بوده است. لازم به اشاره است در حالی که وی در حال تحمل چارمین سال از دوره ی محکومیت خود به سر می برد، سرانجام به تاریخ ۹ اُم مرداد ۹۷ ماه از بازداشت همسرش نسترن نعیمی با خبر شده است !!
نسترین نعیمی، همسر سهیل عربی به اتهام تبلیغ عیه نظام بازداشت شده بود، آقای عربی نیز در این پرونده مفتوح در شعبه سوم بازپرسی دادسرای مقدسی متهم و نهایتا هر دو به حبس محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر