۱۳۹۷ تیر ۱۵, جمعه

برنامک تازه ی خرسندی برای رابطه ی جنسی، برای آنکه "نه" می تواند برای مردان سومفهوم باشد، راه اندازی شد

به گزارش روزنامه ی پسین سوئد، یک وکیل سوئدی به منظور خرسندی برای رابطه ی جنسی، برنامکی را راه اندازی کرده است تا به زوج ها کمک کنند که اگر می خواهند رابطه ی جنسی داوطلبانه داشته باشند، از آن استفاده کنند. بر اساس گفته های سازنده ی این برنامک، یک "نه" ساده می تواند از سوی مردان مورد بدفهمی قرار گیرد.


در روز نخست ماه ژولای، سوئد یک قانون تازه ی خرسندی برای رابطه ی جنسی را به دست خواهد داد که اظهار می دارد هر دو طرف می بایست به منظور برقراری رابطه ی جنسی، ابراز خرسندی کرده باشند. سازنده ی این برنامکه یک وکیل فمینیست ایرانی سوئدی به نام "بهارک وزیری" است که می گوید این برنامک، هنگامی که قانون تازه ی خرسندی، توان اجرایی پیدا می کند، کمک کننده خواهد بود.

وزیری می افزاید که در چشم انداز این قانون تازه، می بایست یک "آری" صریح وجود داشته باشد و فکر می کنم که یک مسئولیت قانونی در آن رابطه وجود دارد. برای اینکه نشان داده شود که آیا این چنین است یا نه، نیاز به زمان است.

او بر این باور است که هر کس این برنامک را نصب کرده باشد و سپس چنین قراردادی را امضا نکرده باشد، نمی تواند بدان استناد کند تا ثابت کرده باشد که او چه زن و چه مرد، از رابطه ی جنسی ابراز خرسندی داشته است.

این متن ترجمه ای است از این جستار.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر