۱۳۹۷ تیر ۱۴, پنجشنبه

دستگاه اطلاعاتی آلمان: "ولایت فقیه همچنان به دنبال توسعه ی برنامه ی تسلیحات اتمی خود می باشد"


تازه ترین گزارش دستگاه اطلاعاتی آلمان از ایالت "باواریا"، نشان می دهد که جمهوری اسلامی تلاش دارد زرادخانه ی سلاح های متعارف را گسترش دهد و به سامانه ی جنگ افزارهای کشتار جمعی دست یابد. روزنامه "جستار اورشلیم" (Jerusalem Post) چاپ اسراییل، در گزارش روز سه شنبه، این جستار را از سند منتشر شده ی ۳۱۲ رویه ای دستگاه اطلاعاتی باواریای آلمان نقل می کند:

"جمهوری اسلامی، کره ی شمالی، سوریه و پاکستان، در تلاش هستند تا زرادخانه ی سلاح های متعارف را از راه دستیابی و توسعه ی جنگ افزارهای کشتار جمعی گسترش بخشند".

سند دستگاه اطلاعاتی باواریای آلمان در آپریل ۲۰۱۸ منتشر شده و در آن به تلاش های غیر قانونی این کشورها در دستیابی و گسترش جنگ افزارهای هسته ای، میکروبی و شیمیایی اشاره شده است. در گزارش آمده است که ولایت فقیه در تلاش برای تهیه ی قطعات مورد نیاز در ساخت سلاح های کشتار جمعی از آلمان و دیگر کشورهای پیشرفته و نیز کسب دانش فنی در این قلمرو است.


رژیم در سال ۲۰۱۷ تلاش کرده بود تا از شرکت های آلمانی مواد و فناوری مورد نیاز در ساخت جنگ افزارهای کشتار جمعی را خریداری کند. جستار اورشلیم به گزارش خود در آغازه های ماه ژون امسال می پردازد که در آن گزارش دستگاه اطلاعاتی آلمان در ایالت "بادن وورتمبورگ" آمده بود:

"جمهوری اسلامی همچنان مانند پاکستان و سوریه در تلاش است تا به ابزارها و دانش فنی تولید جنگ افزارهای کشتار جمعی دست پیدا کند. هم زمان در تلاش است تا سامانه ی موشکی حمل چنان سلاح هایی را توسعه دهد".

"آنگلا مرکل" صدر اعظم مادام العمر آلمان، درباره ی گزارش های اطلاعاتی کشورش اظهار نظری نکرده است. وی از برجام پشتیبانی می کند و مزورانه آن را راهی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای می داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر