۱۳۹۷ آذر ۲۱, چهارشنبه

بنی صدر هموند سازمان تروریستی و الله پرست برادری الله پرستان شاخه ی اروپاست

به گزارش روزنامه ی "الاهرام" مسر، نخستین رییس جمهور کزایی رژیم خونریز ولایت فقیه به نام "ابو الحسن بنی صدر"، از بلند پایگان این انجمن مخفی اسلامی است که ریشه های آن به تروریست های الله پرستی همچون "سید جمال الدین اسد آبادی" می رسد.


این متن، ترجمه ی بخشی از این جستار است.

جغرافیای سیاسی انحمن مخفی "برادری الله پرستان" (Muslim Brotherhood) در اروپا، از زمان بنیانگزاری "مرکز اسلامی" در ژنو به تاریخ ۱۹۶۱ که نخستین بنیاد انجمن برادری در اروپا می باشد، فرگشت یافته است.

در نخستین گام، انجمن برادری از اروپا به عنوان سکوی پرتاب استفاده کرد تا به رژیم های عربی یورش برد و تمرکز خود را بر گسترشش در سه کشور فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده جلب کرد، زیرا آنها اهمیت تاریخی، جغرافیایی و سیاسی داشتند و از لحاظ جمعیت و پهناوری خاک، جزو سه کشور بزرگ اروپایی محسوب می شدند. این کشورها همچنین مراکزی برای جمعیت های الله پرستی بودند که در نتیجه ی تاثیرگزاری فرهنگی و استعماری، از سرزمین های تازی و کشورهای اسلامی بدانجا سرریز می شدند.

هنگامی که فردی به نام "رمضان" تلاش می کرد تا پایگاه سازمانی انجمن برادری الله پرستان را در آلمان غربی و سوییس بر پا کند، رفیق چپ او "محمد حمید الله" نخستین سازمان برادری را به نام "انجمن دانشجویان الله پرست" در پاریس فرانسه به تاریخ ۱۹۶۳ بر پا کرد.


این گروه، جوانان انجمن برادری و همسفرانی را گرد هم می آورد که از جمله ی آنان می توان به "حسن الترابی"، "ابو الحسن بنی صدر" که سپس نخستین رییس جمهور ولایت فقیه در ایران شد، "راشد قنوشی" سرکرده ی جنبش انهدای (Ennahda) تونس و "فیصل مولاوی" سرکرده ی انجمن برادری الله پرستان لبنان، اشاره کرد که فیصل سپس گردانندگی این گروه را در سال ۱۹۶۸ به دست گرفت.

سازمان مخفی انجمن برادری الله پرستان، همچنین دربرگیرنده ی سرکردگانی سوریه ای از جمله "سعید البوتی" و "اسام العطار" نیز می شود که سپس از این فرقه شاخه ای را به عنوان انجمن "مسجد بلال" را در شهر آخن در آلمان غربی ایجاد کرد که سپس تبدیل به مرکز اصلی انجمن برادری الله پرستان سوریه ای در اروپا شد.

گسترش این فرقه ی سیاسی اسلامی در آلمان، از راه "مسجد مونیخ" انجام گرفت و بر سه ابزار نخستین متکی بود:
- شورای مرکزی الله پرستان در آلمان.
- IGD.
- صدای الله پرستان آلمانی که برخی از ۶۰ مرکز اسلامی سرتاسر کشور را رهبری می کند و از سوی چهره ی مسری این انجمن "ابراهیم الزایات" ناپسری "صبری ارباکان" هدایت می شود که صبری خود سرکرده ی "گوروس ملی" است که این گروهک نیز به نوبه ی خود، بخش های بزرگی از ترک های الله پرست تحمیل شده به آلمان را رهبری می نماید.


جهان بینی اسلامی گوروس ملی، روایت منحرف شده ای ترکی از اسلام سیاسی است و با با سرکرده ی دولت کنونی ترکیه ی اسلامی "رجب طیب اردوغان" روابط تنگاتنگی دارد.

{لازم به توضیح است که این روزنامه ی اینترنتی مسری، به جای عبارت درست "خلیج فارس"، از "خلیج عرعربی" بهره برده است}.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر