۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

هشدار دفاع ملی سوئد: "ده ها هزار الله پرست سلفی در سوئد به سر می برند !!

نتیجه ی واپسین گزارش پژوهی که از سوی "دانشگاه دفاع ملی" سوئد منتشر شده است، بازتابی گسترده در رسانه های کشور یافت و به نگرانی های بسیاری در این زمینه دامن زد.


این گزارش پژوهشی، به درخواست "ام اس بی" یا "اداره ی حفاظت از جامعه و آماده سازی بحران" تهیه شده است. در این گزارش پژوهشی، آمده است که شمار الله پرستان سلفی که افراطی ترین فرقه ی اسلام اهریمنی به شمار می رود، در درازنای ده سال در سوئد، ۱۰ برابر شده است. این گزارش گمانه زنی می کند که هم اکنون "ده ها هزار الله پرست سلفی" در سوئد به سر می برند.

در بخشی از گزارش این سازمان معتبر آمده است که "عمامان الله پرست، سوئد را از دید جفرافیایی میان خود بخش کرده و هر کدام با توجه به تفسیر خودشان از قرآن الکزا، در تلاش هستند تا گله های الله پرست و به ویژه الله پرستان رافزی را تحت تاثیر قرار دهند".

"مگنوس رمپستورپ" پژوهشگر دانشگاه دفاع ملی سوئد، ضمن هشدار در رابطه با آینده ی خطیری که سوئد با آن روبروست، به برنامه ی خبری "اکتوئات" تلوزیون سوئد گفت:

"ما در سوئد در وضعیتی گرفتار آمده ایم که از بحث درباره ی مذهب می ترسیم. ما از بحث در رابطه با فرقه های گوناگون اسلام، هراس داریم. باید این ترس را کنار بگزاریم تا بتوانیم تکان بخوریم. ما نمی توانیم تنها برچسب "اسلام هراسی" و برچسب "نژآد پرستی" داشته باشیم. این افراد می دانند که چگونه از آن سواستفاده کنند".


گزارش کامل دانشگاه دفاع ملی سوئد در رابطه با افزایش نگران کننده ی خطر الله پرستی و سلفی گری و اسلام گرایی افراطی در سوئد را از اینجا بخوانید.

منبع: استکهلمیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر