۱۳۹۵ تیر ۹, چهارشنبه

آشنایی با چند پژوهشگر چپن و فعالیت هایشان

بیل فاستر تا کنون ده کتاب غیر تخیلی را به نگارش درآورده که موضوع هیچ کدام مرتبط با چپن (UFO) نبوده اند. با این حال واپسین کتاب او "ربوده شدگان سه گوش سیاه" که چند سال پیش انتشار یافته، هم اکنون در بیش از صد و پنجاه تارنما رونمایی شده و مورد توجه منتقدین قرار گرفته است. بیل و همسرش پگی در نتیجه ی ربوده شدنشان از سوی چپن تصمیم به ایجاد یک تارنما برای همه ی مردم گرفتند، کسانی که مانند خودشان نمی دانند برای یافتن داده های مرتبط با موضوع چپن و بیگانگان به کجا مراجعه کنند. مهم تر از همه، این تارنما شامل سیاهه ی درمانگران خواب مصنوعی بومی و جهانی می باشد که راغب هستند به مردمی که می خواهند بدانند ربوده شده اند یا نه کمک کنند. این تارنما هیچ گونه سود مالی ندارد و غیر سیاسی و غیر مذهبی است، همچنین به هموندی و گزرواژه نیز نیازی ندارد و دربردارنده ی داده هایی ساده و روشن و مراجعی است که مردم برای کمک به آن نیاز دارند: http://www.abduct-anon.com/ (این تارنما هم اکنون بسته شده، اما می توانید بایگانی آن را در نشانی زیر ببینید: https://archive.is/Li2lt. -داریوش).



دکتر ریچارد جی. بویلان (Richard J. Boylan) دانشمند علوم رفتاری، متخصص رفتارشناسی، انسان شناس، دانشیار دانشگاه (در حال حاضر بازنشسته)، دارنده ی گواهی بالینی درمانگری خواب مصنوعی و مشاور و پژوهشگر است. وی از تخصص درمان با خواب مصنوعی جهت یادآوری خاطرات برخورد کنندگان با موجودات فرازمینی که در حافظه ی ناخود آگاهاشان ثبت شده است، استفاده می کند. او مشاور کودکان ستاره ای و انسان های بالغی است که در واقع بذرهای ستاره ای هستند (Star Seed) و می خواهند در مورد سرچشمه ی چیستی و ماموریت خود بیشتر بدانند تا آگاهی کامل تری در مورد چیستی و رشد درونی و روحی و مسیر آینده ی خود داشته باشند. بویلان نماینده ی پروژه ی کودکان ستاره ای ست (Ltd). وی از سال ۱۹۸۹ چندین پژوهش را در زمینه ی برخورد انسان ها با دیدار کنندگان فضایی رهبری کرده است. این کار منجر به شکل گیری پروژه ی کودکان ستاره ای، Ltd، و کار کردن با کودکانی که از دید ژنتیکی و استعدادهای درونی پیشرفته تر بودند و خانواده هایشان شد. او گزارش هایی را در همایش پژوهشی ام. آی. تی (M.I.T.) در ارتباط با ربوده شدگان از سوی چپن به سال ۱۹۹۲، و همایش جهانی تمدن های کیهانی در واشنگتن دی. سی به دست داده است. او مؤلف چار کتاب "برخورد نزدیک با فرازمینی ها" (۱۹۹۴)، "سفری طاقت فرسا به ستارگان" (۱۹۹۶)، "پروژه ی اپیفانی" و "کودکان ستاره ای: ظهور نسل فضایی" (۲۰۰۵) می باشد. او بیش از پنجاه مقاله منتشر کرده است و دارای تارنمای شخصی به این نشانی می باشد: http://www.drboylan.com/

باد هاپکینز (Budd Hopkins) نزدیک به سی سال پژوهشگر چپن بوده است. او در مورد بیش از هفتصد مورد پژوهش کرده و با بیش از هزار شاهد گفتگو یا نشست خواب مصنوعی داشته است. او مؤلف چار کتاب به شدت تأثیر گزار در این زمینه می باشد که عبارتند از: "زمان گمشده" (۱۹۸۱)، "مزاحمین" (۱۹۸۷)، "مشاهده شده" (۱۹۹۶) و"دور از دیدرس" (۲۰۰۳) (با همکاری کارول رینی (Carol Rainey)). وی در مبحث چپن شناسی یک آغازگر است و همچنین بانی مورد توجه قرار گرفتن "پدیده ی ربوده شدن به وسیله ی بیگانگان" در میان همه ی مردم و مراکز پژوهشی چپن می باشد. او در سال ۱۹۸۹ بنیاد "مزاحمین" (بیگانگان) را بنیانگزاری کرد که به شاهدین در این زمینه کمک کرده و پشتیبانی می رساند: http://www.%20intrudersfoundation.org/ (این تارنما از کار افتاده اما می توانید به وبلاگ آن به نشانی https://badufos.blogspot.com/2011/08/budd-hopkins-1931-2011-pioneering-ufo.html مراجعه کنید. -داریوش) باد هاپکینز هم اکنون در شهر نیویورک سکونت دارد.

دیوید ام. جیکوبز (David M. Jacobs) دانشیار تاریخ در دانشگاه ستایشگاه (Temple) فیلادلفیاست. او به مدت چهل سال یک پژوهشگر چپن بوده است. او بیش از هزار نشست درمان با خواب مصنوعی با ربوده شدگان برقرار کرده است. کتاب های وی شامل "مناظره بر سر چپن در آمریکا" (۱۹۷۵)، "زندگی سری: تجربیات ربوده شدگان به دست چپن" (۱۹۹۲) و "تهدید" (۱۹۹۸) می باشند. او همچنین ویراستار کتاب "چپن ها و ربوده شدگان: به چالش طلبیدن مرزهای دانش" منتشر شده در سال ۲۰۰۰ می باشد. نشانی تارنمای او http://www.ufoabduction.com/ است.

کریگ آر. لانگ (Craig R. Lang) متخصص و آموزگار درمان با خواب مصنوعی و پزشک ان ال پی است. محل زندگی و کار او مینه سوتای بروکلین در یکی از حومه های شمالی مینیاپولیس است. وی به طور هم زمان نشست های انفرادی و گروهی را با افرادی که می خواهند برای حل خلاق مشکلات، کنکاش در رویدادهای فراجسمانی (Metaphysics) یا بازگشت به زندگی های گزشته، فراتر از افق های زمان حال را با استفاده از تخیل و مراقبه (Meditation) هدایت شده جست و جو کنند، برگزار می کند. کریگ پژوهش پیرامون رویدادهای غیر عادی همچون ربوده شدن از سوی بیگانگان یا تجربیات برخورد کنندگان با آنها را انجام داده است که به مردم کمک می کند تجربیات خود را با زندگی روزمره ی شان هم خوانی دهند و در عین حال این پدیده ی اسرارآمیز را روشن تر می سازد. کریگ در بخش مینه سوتای مافون (MUFON) بسیار فعال است، (http://www.mnmufon.org/) و مدیر پیشین این مکان بوده است. ارتباط با وی از راه این نشانی ممکن می باشد: craig@craiglang.com



هلن لیترل (Helen Littrell) مؤلف کتاب بسیار محبوب "چشم های ریچل" می باشد که در سال ۲۰۰۵ از سوی انتشاراتگل وحشی (Wild Flower) منتشر شده است. این کتاب ماجرای حقیقی و اسرارآمیز ارتباط ریچل، یک دورگه ی انسان- بیگانه، هلن و دخترش مارسیا می باشد. او در زمینه ی واژگان و اصطلاحات پزشکی کار می کند و مولف شش کتاب اصطلاحات پزشکی است که در سرتاسر جهان توزیع شده است. وی در اورگان نیمروزی سکونت دارد.

ایو اف. لورگن (Eve F. Lorgen) در مدتی نزدیک به بیست سال در زمینه ی افراد ربوده شده از سوی چپن، کار، پژوهش و مشاوره انجام داده است. مدارک او در زمینه ی شیمی زیستی و مشاوره ی روانی به همراه مطالعات جانبی پیرامون علوم روحانی، جادو، شامنیزم، یوگا و هنرهای رزمی می باشد. پس از گزشت زمان کوتاهی از کار وی با ربوده شدگان، قربانیان مهار ذهنی و افرادی که از سوی منبعی ناشناخته و غیر عادی دچار بحران های روحی شده بودند، ایو دریافت که روش های معیار روان شناسی و پزشکی در رابطه با روش های درمانی آنها نا کارآمد هستند. ربوده شدگان باید این مسئولیت پذیری را در خود ایجاد کنند که آگاهی خود را گسترش دهند و از جانب سایر ربوده شدگان پشتیبانی متقابل دریافت کنند و همچنین نقش فعالی را در فرایند درمان و بهبود خود بر عهده بگیرند. ایو مقالات بسیاری پیرامون ربوده شدگان نوشته و کتاب "دخالت بیگانگان در روابط عاشقانه ی انسان" را در آپریل ۲۰۰۰ منتشر کرده است. او یکی از مولفین کتاب های سه گانه ی "فریب جهانی" به قلم آنجلیکو تاپسترا (Angelico Tapestra) می باشد. او تا کنون در سخنرانی های همگانی و برنامه های رادیویی بسیاری حضور داشته است. تمرکز وی بیشتر بر موضوعاتی چون روش های رشد و مهار آگاهی درونی و روحی با به کارگیری رویاهای روشن و مراقبه می باشد.

درل سیمز (Derrel Sims) بومی ایالت تگزاس به مدت سی و هشت سال یک پژوهشگر چپن بوده است. او سرپرست سابر اینترپرایز، بنیادی پژوهشی در زمینه ی ربوده شدگان از سوی چپن در تگزاس می باشد. درل یک پژوهشگر خصوصی، متخصص بیهوشی با خواب مصنوعی و دارای تخصص در درمان پزشکی خواب مصنوعی است. درل از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۱ به عنوان افسر ارشد شهربانی، در ارتش آمریکا یک سال را در کره ی جنوبی سپری کرد و به مدت دو سال مدیریت امنیت پایگاهی مخفی متعلق به سیا را بر عهده داشت. وی مسئول کشف لکه های فلورسنتی در پوست ربوده شدگان است که در زیر نور سیاه مشاهده می شود. از سال ۱۹۹۵ درل در عمل جراحی بیرون آوردن بیست و چار چیز ریز کار گزاشته شده در تن ربوده شدگان از سوی چپن حضور داشته است که شش تای آنها هنوز غیر قابل توضیح باقی مانده اند. وی در سال ۲۰۰۶ کتاب "شکارچی بیگانگان: مدرکی در روشنایی" را با انتشارات دی. سیمز منتشر کرده است.

یوانا اسمیت (Yvonne Smith) متخصص درمانگری با خواب مصنوعی در سال ۱۹۹۰ از بنیاد انگیختگی خواب مصنوعی (Hypnosis Motivation) دانش آموخته شد. تخصص وی در زمینه ی درمان اختلالات دلهره آفرین پس از رویداد، به ویژه پیرامون برخورد با بیگانگان می باشد. وی در سال ۱۹۹۲ بنیاد درمانی قربانیان برخورد نزدیک (با بیگانگان) یا به اختصار سرو (CERO) را بنیانگزاری کرد. این نهاد به شکلی ماهانه به تجربه کنندگان برخورد نزدیک کمک رسانی می کند. او سخنرانی های گسترده ای را در همایش های جچپن آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا برگزار کرده است. او در ماه ژولای در جشنواره ی شصتمین سالگرد رازول در مکزیک نو سخنرانی و یکی از گردانندگان آن بود. یوانا تا به حال سخنرانی های مشترکی با درمانگران خواب مصنوعی، همکارش باد هاپکینز، دیوید جیکوبز، جان کارپنتر و جان مک داشته است. او تا به حال مهمان سی برنامه ی تلوزیونی از جمله شبکه ی MSNBC ، Discovery Channel و اینکاونترز بوده و همچنین در گفتگوهای رادیویی بسیاری با میزبانی آرت بل، پل هاروی و جو مونتالبو شرکت کرده است. یووانا و گروه پشتیبانی کننده ی سرو در یکی از فیلم های مستند والت دیزنی به نام "برخورد با بیگانگان" در ۱۹۹۵  نمایش داده شده اند. (پر پیداست که اینها گروهی ماسونی هستند. -داریوش)

این مقاله ترجمه ای است از مجله ی اینترنتی جار که پژوهشگرانی که معرفی شدند در آنجا به فعالیت می پردازند. 

نویسنده: بیل فاستر
ترجمه: کامورا
ویرایش: داریوش افشار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر