۱۳۹۵ شهریور ۱, دوشنبه

بُعد پنجم چیست ؟

درباره ی این بعد از واقعیت بسیار نوشته شده، گفته شده و از راه راهداری (Channelling) پیام دریافت شده است. همه ی منابع درباره ی جزییات توافق ندارند، اما در اینجا مشخصه های مهم و اصلی و مشترک این بعد شرح داده می شود.


صعود به بعد پنجم
"بر اساس آموزه های صعود، زمین و تمام موجودات روی آن در حال دگرش و جنبش به سطح کاملن تازه ای از واقعیت هستند که در آن آگاهی، عشق، همدلی و معنویت چیره می شود، واقعیتی که آن را بعد پنجم می نامند.

برخی می گویند این دگرش احتمالن در درازنای دو دهه ی آینده کامل خواهد شد و برخی هم تاریخی را مشخص نمی کنند، اما همه ی آنها توافق دارند که این فرایند در آینده ی نزدیکی کامل خواهد شد و اینکه، هنگامی که بسامد هر فرد به اندازه ی کافی با بسامد این بعد بالاترهم تنین شود، به سوی بعد پنجم حرکت می کند. بیشتر آموزه ها تاکید دارند ورود زمین و انسان ها به بعد پنجم از هزاران سال پیش برنامه ریزی شده و از چند دهه ی پیش درحال رخ دادن است. ۲۱ دسامبر۲۰۱۲ نقطه ی میانی این دگرش بود که هرچه زمان می گزرد آشکارتر شده و سرعت بیشتری می گیرد.

یک افسانه ؟
بیشتر جستارهایی که درباره ی بعد پنجم گفته شده است بی شباهت به یک افسانه نیست: زیستن همگان در صلح و هماهنگی، حس یگانگی با تمام زندگی، احترام کامل به تمام مردم و به زمین، ارتباط هایی سرشار از عشق و همدلی. برابری، دادگری و ارج برای همه انسان های روی زمین، نبودن گرسنگی و فقر و جنایت، وفور نعمت و برکت برای همه. زندگی بدون ترس و با اعتماد کامل به نیرویی ایزدی؛ پی بردن به اینکه انسان حقیقتن یک موجود شکوهمند چند بعدی اهورایی است. شاید برخی ازاین تعریف ها عجیب تر هم به دید برسند؛ برای نمونه اینکه مردم می توانند آزادانه با موجوداتی از سیاره ها و کهکشان های دیگر ارتباط برقرار کنند و با این موجودات به بخش های دوردست کیهان سفر کنند.

تخیل، خاطره یا شهود؟
آیا همه ی ما رویای زندگی کردن در چنین جهانی را نداریم ؟ آیا اینها تنها خیال ها و تصورات ما نیستند ؟
شاید اینها خاطراتیند که هزاران هزار سال پیش تجربه کردیم و در نقطه ای گم شدند، هنگامی به جهانی که در آن هستیم پایین آمدیم، جهانی پر از تقلا و رنج، بی هیچ ارتباط مستقیمی با ذات اهورایی. شاید الهاماتیند درباره ی آینده ای که در ما ذخیره شده ؟ خیلی ازما این حس درونی را داشته ایم؛ اینکه واقعیت انسان ها در آینده چگونه می شود. برخی ازما احساس می کنیم هزاران سال منتظر ورود به این دوره از زمان بوده ایم.

اگر ژرفای درون خود را جستجو کنیم شاید ببینیم رویای این جهان آرمانی و صلح آمیز، خاطره ای است دوردست و در عین حال نگاهی است شهودی به رویدادی که اکنون در زمین آغاز شده و اشتیاق ما برای بازگشتن به خانه و جهان زیبای پیش رویمان.
چگونه می شود تا بدین اندازه سریع روی دهد ؟

شاید این پرسش پیش بیاید که چگونه چنین چیزی ممکن است ؟ چگونه جهانی که در آن هستیم به یک جور آرمان شهر تبدیل می شود ؟ هنوز تیرگی بسیاری در سیاره هست؛ جنگ، نفرت، پیش داوری و بی دادگری.

پاسخ آن دو جنبه دارد: نخست، هزاران تن دراین سیاره هم اکنون بیداری قلبی را با سرعتی بی سابقه تجربه می کنند و هر چه زمان می گزرد، این بیداری سرعت بیشتری گرفته و فراگیر می شود. دوم اینکه، همه روی این سیاره در این زمان (آگاهانه و ناخودآگاهانه) تصمیم نگرفته اند که وارد بعد پنجم شوند. هر روحی که ورود به بعد پنجم را انتخاب کرده، مقدار کافی نور برای نگه داشتن سطوح بالاتر انرژی را جذب کرده است. خیلی ها در طی دو دهه ی آینده، ترک زمین را انتخاب خواهند کرد و به سوی تجربه های بعد سومی در بخش های دیگر این جهان خواهند رفت. آنها هنوز آموزه های بعد سوم را به پایان نرسانده اند.
آنهایی که تصمیم گرفته اند بمانند و با زمین دگرگون شوند، دچار دگرش های شدید و سریعی خواهند شد، تن و ذهنشان دچار دگرگونی های اساسی مورد نیاز برای ورود به آگاهی بالاتر و بعد پنجم خواهد شد.


بعد ها دقیقن چه هستند ؟
نخست اینکه بعدها جا و مکان نیستند. آنها سطوح آگاهی هستند که با سرعت خاصی مرتعش می شوند (می لرزند). ابعاد بسیاری وجود دارند . بعد چارم و پنجم بالاتر از بعدی هستند که ما در آن به سر می بریم. پس از رسیدن به بعد پنجم، عروج به ابعاد بالاتر همچنان ادامه خواهد یافت. هر بعد با سرعت بیشتری نسبت به بعد پایین تر می لرزد. در هر بعد بالاتر، واقعیتی روشن تر و چشم اندازی گسترده تر وجود دارد و میزان بیشتری از دانستن. ما آزادی بیشتر، قدرتی بالاتر وموقعیت بیشتری برای آفرینش واقعیت را تجربه می کنیم. برای اینکه بعد بالاتری در دسترس ما قرار بگیرد، باید با آن هم تنین شویم. دگرش از یک سطح آگاهی به سطح بالاتر به معنی تثبیت شدن در آن است و ما دیگر به گزشته و پس برنمی گردیم.

بعد سوم
پیش ازهر چیزی، مهم است که بدانیم بعد سوم چیزهایی نیستند که می بینیم، مانند میز، درخت، زمین؛ اینها شکل های بعد سوم هستند. هر چیزی که دارای شکل است در بعد چارم هم وجود دارد (و تا حدی در بعد پنجم) و تنها روشنایی بیشتری دارند و تا این حد چگال (متراکم) نیستند. بعد سوم وضعیتی از آگاهی است که بسیار محدود می باشد. از آنجایی که ما در درازنای زندگی هایی چند در بعد سوم زندگی کرده ایم، تمایل داریم که فرض کنیم این تنها حقیقت قابل دسترس برای زندگی کردن است. ما فکر می کنیم "واقعیت" باید همین باشد و متوجه نمی شویم که این تجربه ی بسیار محدودی از واقعیت است.

"سامانه ی کاربردی" (Operating System) بعد سوم بر مبنای باورهای سخت، مجموعه ای از فردیدهای انعطاف ناپذیر و محدودیت ها کار می کند. برای نمونه در بعد سوم یاد می گیریم که باور کنیم اندام هایمان سخت هستند، نمی توانند در هم فرو بروند و یا از دیوارها بگزرند. همه چیز معطوف به گرانش است. جسم های فیزیکی نمی توانند ناپدید شوند، ما نمی توانیم ذهن شخص دیگری را بخوانیم. باورهای سفت و سخت بر مبنای دوگانگی، دادوری و ترس برآن حاکم است.

بعد چهارم پلی است که اکنون بر روی قرار داریم و برای مدت زمان نسبتن کوتاهی هم خواهیم بود. با گزر از بعد چارم، برای بعد پنجم آماده می شویم. بسیاری از ما بعد چارم را چند سالی است که تجربه کرده ایم، بدون آنکه متوجه شده باشیم. ما در لحظه های بیداری معنوی و گشایش قلب، بعد چارم را تجربه می کنیم. زمان هایی که از درون آرامیم و حس روشنی داریم. هنگامی که همه چیز درون ما و در پیرامون ما سبک ترو نرم تر می شود، یک جور حس در فضا بودن و تعالی می کنیم.

دربعد چارم، زمان دیگر خطی نیست، یک حس همیشگی حضور در زمان اکنون هست، بدون هیچ آویژه (علاقه) و هتا آگاهی از گزشته و آینده. و زمان، انعطاف پذیر می شود. می تواند منبسط و منقبض شود که برای ما در بعد سوم بیش از حد شگفت انگیز است. به ظهور رساندن، در بعد چارم سریعتر روی می دهد. هنگامی که به چیزی فکر می کنیم، به سرعت خود را به ما نشان می دهد. به گونه ای معمول، هنگامی که احساس خوشی، عشق وسپاسگزاری را تجربه می کنیم به گونه ای در آگاهی بعد چارم قرار داریم.

بعد پنجم
بعد پنجم را بعد عشق توصیف کرده اند، بعد زیستن کامل با قلب. برای ورود به بعد پنجم و ماندن در آن می باید تمام بارهای ذهنی و عاطفی را پشت در گزاشت. نه ترس، نه خشم، نه دشمنی و نه گناه در آن جایی ندارد؛ هیچ گونه رنج و احساس جدایی ایی نیست. از اینرو چیرگی بر روی اندیشه، پیش نیاز محسوب می شود.

به ظهور رساندن در بعد پنجم، در لحظه رخ می دهد. شما درباره ی چیزی فکر می کنید و آن حاضر می شود. افراد معمولن از راه دورهم اندیشی (Telepathy) ارتباط برقرار می کنند و به آسانی توانایی خواندن ذهن دیگران را دارند. تجربه ی زمان، کاملن متفاوت است. برخی ها می گویند "انگار همه چیز هم زمان روی می دهد". هیچ فاصله ای میان گزشته، اکنون و آینده وجود ندارد. بسیاری از ما احساس (و یا رویای) بودن در بعد پنجم را تجربه کرده ایم. این تجربه ها بسیار هیجان انگیز و امید بخشند و ما را از مشکلاتی که گاهی در سفر از بعد چارم به پنجم با آنها روبرو می شویم، گزر می دهند.

زمان انتقال
ما اکنون آنگونه که می گویند در "زمان انتقال" و یا "آخر زمان" هستیم. این زمانی است که مرگ از واقعیت بعد سوم را تجربه می کنیم، در حالی که هم زمان به سوی چشم اندازهای ناشناخته ی بعد چارم سفرمی کنیم. در واقع، ساختاری از واقعیت فرو ریخته و ساختار تازه ای ظاهر می شود. هنگامی می خواهیم با واقعیت تازه منطبق شویم، سردرگمی بر وجود و اطرافمان حاکم می شود. در این زمان برای بسیاری از ما دگرش های اساسی در زندگی آغاز می شود. هر چیزی که به دگرش ما برای ورود به بعد بالاتر کمک نمی کند باید رها شود. این موضوع می تواند شامل رابطه ها، شغل هایی که همیشه داشته ایم، شیوه ی زندگی سنتی و حس هویت قدیمی ما باشد و یا هرگونه فکر منفی و محدود کننده و احساساتی که ما را در لرزه ی پایین نگاه می دارد. خوشبختانه ما اکنون برای گزر به یک بعد بالاتر کمک های بسیاری داریم. موجوداتی از ابعاد بالاتر بیشتر و بیشتر به یاری ما می آیند و ما تنها باید از آنها بخواهیم.

ما همچنین می توانیم از جریان نور اهورایی که این روزها از ابعاد بالاتر به ما می رسد آگاه شویم. بنابراین رها کردن الگوهای قدیمی و احساسات منفی آسان تر و آسان تر می شود. اگر به راستی انگیزه ی رها کردن آنها را داشته باشیم. ما می توانیم تنمان را همراه خود ببریم.

منابع فراوانی می گویند که اگر بخواهیم، می توانیم تن جسمانی خود را به بعد پنجم ببریم. برخی می گویند که گرچه سیاره ها و کهکشان های دیگر پیش از این به ابعاد بالاتری ارتقا یافته اند، این برای نخستین بار است که ارواح باززایش کرده (تناسخ یافته) در یک سیاره، همراه با تن جسمانی خود به بعد بالاتر می روند. این موضوع به عنوان گام پسین تحول انسان محسوب می شود. به این ترتیب خیلی مهم به دید می رسد که در این زمان کاملن از اندام هایمان مراقبت کنیم. این دگرش های شدید می توانند برای تن سخت باشند و باعث درد، خستگی و نشانه هایی به مانند آنفلوانزا شوند.


بستگی به خودتان دارد
اگر خود را با داده های این مقاله هم لرزه احساس می کنید، نشان می دهد شما تصمیم گرفته اید – چه خود آگاه و چه ناخود آگاه – که در این دوره ی زندگی، همراه با زمین به بعد پنجم بروید. در این صورت شما برگزیده اید که زندگی، به آسانی شما را دگرش دهد. اگر در برابر دگرش مقاومت کنید، از راه هایی نه چندان آسان این کار را می کند. زندگی این کار را برایتان انجام می دهد.
و یا می توانید برگزینید که فعالانه در شکل گرفتن این دگرش در وجودتان شرکت کنید. می توانید آگاهانه الگوهای قدیمی را رها کنید، احساسات، دادوری ها و افکار منفی را رها کنید و در تمام مدت تلاش کنید لرزه ی را بالا نگاه دارید. این تلاش، تضمین کننده ی سفری آسان تر و هتا تندتر به بعد پنجم خواهد بود، اما در این سفر هیچ راه مستقیمی وجود ندارد. همه ی ما آن را از راهی که برایمان بهتر است می پیماییم. از هر راهی که باشد، ما به سوی جهان تازه ای می رویم که پیش روی ماست. چه روزگار هیجان انگیزی برای زندگی است !!

نویسنده: ویدیا فریزیر (Vidya Frazier)
ویرایش: داریوش افشار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر