۱۳۹۶ مهر ۱۶, یکشنبه

افشاگری زاکانی در مورد دزدی های خانواده ی جهانگیری و ارتباط وی با مشایی

در جریان جنگ قدرت سران حاکمیت و به دنبال آن افشا شدن دزدی های سران رژیم یکی پس از دیگری، این بار دزدی های برادر معاون یکم آخوند حسن روحانی از زبان یک نماینده ی مجلس ارتجاع افشا می شود.

علیرضا زاکانی نماینده ی پیشین مجلس رژیم، به تازگی در نشستی به پشت پرده ی رابطه ی خانواده ی جهانگیری با مشایی اشاره کرده و از ارتباطات مالی پنهانی خبر داده است. زاکانی در این نشست می گوید:

"مثل زمان قاجار یک دسته خانواده ها در کشور دارند ایجاد می شوند که گنجایش های هزاران ملیاردی دارند، یکی از این خانواده ها، خانواده ی جهانگیری است. خیلی صریح می گویم، بانک دارند، در پتروشیمی دست دارند، بانک گردشگری برای چه کسی است ؟ برای برادر جهانگیری است که در دولت پیش از آن را گرفته است".

وی درباره ی اینکه چگونه این رانت بانک به برادر جهانگیری رسیده گفت:
"این را با چه رانتی گرفته است ؟ با رانت رفاقت با مشایی گرفته است، از کجا این را آورد ؟ آن روزی که قرآن را با آن شرایط نادرست آوردند با آن ساز و دهل که صدای همه ی ملت در آمد چه کسی استعفا داد و گفت گردن من است و گردن مشایی نیست، آن فرد برادر جهانگیری بود".

زاکانی تصریح کرد:
"مزد او بانکی شد که چندین هزار ملیارد سرمایه دارد، من نمی دانم او چگونه می تواند در تلوزیون صحبت و مناظره کند، همه ی سند ها و عددهایش هست، چرا رویشان می شود با مردم اینگونه صحبت کنند ؟حرف که می زنند ما مبهوت می شویم که چگونه رویشان می شود با مردم حرف بزنند".

در جریان نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم، برخی از افراد جناح اصولگرا برادر اسحاق جهانگیری را به "لابی‌ گری" و "اشرافی‌ گری" متهم کردند. مهدی جهانگیری که فرنشین گروه مالی گردشگری و از بنیانگزاران بانک گردشگری است، آن زمان در اطلاعیه‌ ای از فعالیت‌ های اقتصادی خود دفاع کرد.

خبرگزاری حکومتی ایرنا، آن زمان به نقل از مهدی جهانگیری نوشت که این مجموعه ی اقتصادی، بنیادی "کاملن خصوصی" است و از آغاز شکل‌ گیری، "متعلق و وابسته به هیچ نهاد، شخص و مجموعه ی دولتی و شبه‌ دولتی و جریان خاصی نبوده" است.

مهدی جهانگیری فرنشین گروه مالی گردشگری و نایب فرنشین اتاق بازرگانی تهران است. او همچنین بنیانگزار بانک گردشگری بوده و در سال ۸۸ شرکت سرمایه گزاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به "سمگا" را بنیاد گزاشته است. اعلام خبر بازداشت مهدی جهانگیری واکنش‌ های فراوانی را در میان کاربران ایرانی فضای مجازی داشته و برخی آن را نشانه ی جنگ قدرت در سطوح بالای رژیم و میان ارکان قدرت دانسته‌ اند. گروهی دیگر نیز آن را نشانه‌ ای دیگر از فساد اقتصادی دولت و اصلاح طلبان در درون حاکمیت دانسته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر