۱۳۹۷ تیر ۲۲, جمعه

دولت آرژانتین، رسمن از روسیه و چین خواهان بازداشت و استرداد ولایتی به خاطر نقش در تروریسم گردید

یک روز پس از آن که قاضی ارشد آرژانتین، از دولت روسیه خواست تا "علی اکبر ولایتی" را بازداشت کند و به دولت "بوینس آیرس" تحویل دهد، وزارت خارجه ی آرژانتین نیز وارد میدان شد و به طور رسمی از دولت های روسیه و چین خواستار آن شد تا هر بار پای ولایتی به کشور آنها برسد، وی را بازداشت کرده و به اتهام شرکت در عملیات تروریستی، به آرژانتین تحویل دهند.


ولایتی یکی از شش غلاده ی ولایت فقیه است که در سال ۱۹۹۴و در مقام وزیر خارجه ی رژیم، در طراحی و اجرای توطئه ی "انفجار کانون همیاری یهودیان آرژانتین" موسوم به "آمیا" دست داشته است.

دولت آرژانتین از چند سال پیش، از راه اینترپل (پلیس بین المللی) قرار بازداشت جهانی برای شش سرکرده ی جمهوری اسلامی را صادر کرد که یکی از آنها، آیت الله مردار "اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس جمهوری وقت رژیم بود که سال گزشته به دستور آیت الله خامنه ای دیکتاتور دوم رژیم، به هلاکت رسید. دو غلاده از سرکردگان حزب الله لبنان نیز، در شمار متهمان بودند که یکی از آنها به نام "عماد مغنیه"، از سوی اسراییل و در جریان بمب گزاری در خودرویش در دمشق، هلاک گردید.

در انفجار آمیا که به دستور رژیم جمهوری اسلامی و از سوی مزدورانش در گروهک تروریستی "حزب الله لبنان" صورت گرفت، ۸۵ نفر کشته شدند و بیش از دویست تن زخمی گردیدند.


قاضی ارشد آرژانتینی، در حالی از دولت مسکو خواستار استرداد ولایتی گردیده است که او مشغول دیدار با رییس جمهور پوتین بود و دولت مسکو این درخواست را بی پاسخ گزاشت. اکنون وزارت خارجه ی آرژانتین است که وارد میدان می شود و درخواست استرداد را مطرح می سازد.

رژیم ولایت فقیه برای پایان بخشیدن به این ماجرا که بیست و چارسال است ادامه دارد، به دست کم دو تن از رییسان جمهور آرژانتین چندین ملیون دلار رشوه پرداخت کرد و همچنین مرتکب جنایت گردید و باعث قتل حقوقدان "آلبرتو نیسمن" دادستان ارشدی شد که اسناد و مدارکی را برای اثبات رشوه خواری رییسان جمهوری وقت از جمله خانم "کریستینا فِرناندِس کیرشنر" به دست آورده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر