۱۳۹۷ مرداد ۹, سه‌شنبه

پناهنده نمایان در زمان تعطیلات و با پول مالیات دهندگان به "کشورهای خطرناک" خود می روند

روزنامه ی "HLN" گزارش می کند:

"تاکنون ۱۱۵ پناهنده نما از سوی مقامات بلژیکی و تنها در شش ماه نخست امسال بازداشت شده اند که به کشورهایی که از آنجا می آیند سفر می کنند و اکنون در خطر از دست دادن اجازه ی اقامت هایشان قرار دارند".


این متن ترجمه ای است از این جستار.

شمار پناهندگانی که تعطیلات خود را در "کشورهای خطرناک" خود به سر می برند، رو به افزایش است و در سنجش با سال ۲۰۱۶ دو برابر شده است و در ۲۰۱۷ به نزدیک به ۱۳۴ مورد رسیده است. مهاجرانی که به عنوان پناهنده به ثبت رسیده اند، اجازه ی اقامت خود را به عنوان کسانی دریافت می کنند که جانشان در کشورهای خودشان در خطر است. کسانی که بازگشتشان می تواند اجازه ی اقامتشان را بنا به نوشته ی HLN باطل کند.

بر اساس شواهد و قرائن، این میزان در سال کنونی به ۲۵۰ مورد رسیده است که بیانگر افزایش دو برابری آن نسبت ۱۳۴ مورد سال گزشته است.

پدیده ی تعطیلات چیز تازه ای نیست. در هلند، ده ها مورد آن به ثبت رسیده است و در سوییس و سوئد نیز رخ داده و می دهند. از آنجا که درصد بالایی از مهاجران بیکار هستند، هزینه ی این سفرها بیشتر از سوی مالیات دهندگان پرداخت می شود. در بلژیک، ۶۶% پناهندگان تا سال ۲۰۲۰ شغلی نخواهند داشت !!

برای دیگر کشورها، این میزان هتا بدتر هم هست. نزدیک به ۹۰% پناهندگان در هلند، استخدام نشده اند و همین ارقام درباره ی سوییس نیز درست است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر