۱۳۹۷ مهر ۲۴, سه‌شنبه

حراج نامه ی انیشتین درباره ی "خدا، مذهب و یهودیت" به مبلغ ۱.۵ ملیون دلار

نامه‌ ی "آلبرت انیشتین" با موضوع "اندیشه‌ های او در رابطه با خدا، مذهب و جستجوهایش برای درک معانی آنها"، روز پنج شنبه در حراج کریستی نیویورک به ارزش یک تا یک و نیم ملیون یورو به فروش می رسد.


این نامه در سال ۱۹۵۴ یعنی یک سال پیش از مرگ وی، به زبان آلمانی و خطاب به "اریک گوتکیند" فیلسوف آلمانی نوشته شده و از آمریکا به آلمان فرستاده شده بود. اینشتین در این نامه نوشته است:

"واژه ی خدا برای من مفهومی جز یک اصطلاح که دستاورد ضعف‌ های انسانی نیست، ندارد. کتاب مقدس مجموعه‌ ای از افسانه‌ های قابل احترام است، اما هنوز بسیار بچه گانه است".

این نامه پیشتر در یک حراجی در سال ۲۰۰۸ به دست داده شده بود و یک مجموعه دار خصوصی، آن را به مبلغ ۴۰۴ هزار دلار خرید. "پیتر کلارنت" متخصص ارشد کتاب‌ ها و نسک های خطی، بر این باور است که ارزش این نامه به دلیل "اظهار نظر قطعی این دانشمند در بحث مذهب و علم" است. آلبرت اینشتین پسر یک یهودی اشکنازی بود که پس از به قدرت رسیدن "آدولف هیتلر" رهبر نازی ها، از آلمان گریخت. با این وجود وی هرگز از نقد یهودیت و دیگر ادیان ابراهیمی دست برنداشت.


وی در این نامه خطاب به گوتکیند نوشته است:

"برای من، مذهب خالص یهودی با دیگر ادیان تفاوتی ندارد و یک تجسم از خرافات بدوی است. برای من، قوم یهود که خودم متعلق به آنها هستم و با آنها پیوند عمیق ذهنی دارم، با مردمان دیگر تفاوتی ندارد. با توجه به تجربیات من، قوم یهود بهتر از دیگر گروه‌ها نیست، هتا اگر به خاطر نداشتن قدرت، زیر حمایت قرار گیرند. در غیر این صورت، من نمی توانم چیزی را که در مورد آنها انتخاب شده، درک کنم".

یادداشتی از آلبرت اینشتین درباره ی خوشبختی، در اکتبر سال گزشته ی میلادی در یک حراجی در اسراییل به مبلغ ۱.۳ ملیون دلار به فروش رسید. ارزش این یادداشت، پیش از حراج بین پنج تا هشت هزار دلار گمانه زنی شده بود.


بنگاه های دروغ پراکنی رژیم، پیشتر بارها نسبت به شیعه ی دوازده عمامی شدن انیشتین و نیز نامه نگاری او با آیت الله مردار "بروجردی" و پذیرفتن اسلام به عنوان بهترین دین کزایی موجود جهان از سوی انیشتین، پرداخته اند. به خبر مفصلی از این مزخرف و افتصاح تاریخی رژیم، بروید و آن را از اینجا بخوانید !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر