۱۳۹۷ آذر ۱۷, شنبه

دستور دستگاه فاسد قضاییه ی رژیم برای فراری دادن سرکرده ی مافیای فرهنگی از کشور


در ادامه ی سیر رسیدگی به پرونده ی شش اثر مجسمه ی پرویز تناولی، در نهایت شعبه ی ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم نهایی را صادر کرد که البته با توجه به وقایع پیش آمده در روزهای پس از صدور حکم، تصمیمات جدیدی نیز در این خصوص اتخاذ شد که تصویر احکام به ضمیمه و توضیحاتی را در ادامه می آورم.

تصویر اول حکم جلب سیار آقای تناولی است که در تاریخ ۷مهرماه صادر شده است. در بامداد روز ۸مهر تناولی که مدتها ادعاهای متناقضی نظیر در دسترس نبودن مجسمه ها، تلف شدن و از بین رفتن آنها را داشت، آنها را به دادگاه تحویل می دهد.
با اصرار و اعمال فشار از سوی دادرس پرونده در دادگاه بدوی، روز دوشنبه ۹مهرماه خانم میترا اعتضادی بعنوان کارشناس رسمی دادگستری گزارشی کوتاه مبنی بر تحویل مجسمه ها را نوشته و اعلام میدارد نیاز به بررسی بیشتر و گزارش تکمیلی است.


وکیل تناولی هم این تغییرات را در یک گزارش دو صفحه ای تایید می کند. اعتضادی گزارش تکمیلی کارشناسی را پنج روز بعد یعنی در روز شنبه ۱۴مهر تحویل دادگاه میدهد. او خسارت وارده به آثار را بیش از ۷۰٪ تخمین زده است.
اما فردای آن روز یعنی ۱۵ مهر، دادگاه بدوی بدون اینکه به گزارش کارشناسی توجهی کند و بدون اینکه حتی حکم نهایی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر فسخ معامله، تبادل آثار و صدور شناسنامه های جدید از سوی تناولی را اجرا کند و صدالبته بدون اینکه رضایت خانم مریم گودرزی را مبنی بر پایان مناقشه کسب کند، رای به رفع ممنوع الخروجی تناولی می دهد. توهین‌های نزدیکان تناولی و تهدید به مرگ کارشناس دادگستری از سوی ایشان هم اصلا پیگیری نمی شود. تناولی چندساعت بعد از طریق مرز هوایی از ایران خارج شده و به ونکوور کانادا باز می گردد.

بی تردید نقش مسئولان دادگاه بدوی در مجتمع قضایی عدالت، در فراری دادن این محکوم قطعی بعنوان نمونه ای مشخص از ضعف و‌ فساد در سیستم قضایی ایران، محسوب می شود. پس از فرار تناولی از ایران، عوامل این رسوایی مواخذه شده و در نهایت دادگاه تجدیدنظر تصمیمات تکمیلی را به دادگاه بدوی ابلاغ می کند.


خلاصه ی متن این ابلاغیه، به شرح زیر است:

۱. رفع ممنوع الخروجی تناولی، وجاهت قانونی ندارد.
۲. آثار با توجه به خسارت هفتاد درصدی وارده در حکم تلف (از بین رفته) محسوب می شوند.
۳. بر این اساس حکم توقیف و فروش اموال و همچنین ممنوع الخروجی و جلب تناولی صادر می گردد.

رونوشت:
آن‌گروه از خبرنگاران و رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور که تمام تلاش خود را به بایکوت اخبار منتشره در این صفحه، معطوف کرده اند.





افشین پرورش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر