۱۳۹۵ تیر ۲۶, شنبه

چیزهای باستانی ناشناخته

۱. تندیس های العبید

این تندیس در منطقه ی باستانی العبید در عربستان کشف شده و متعلق به ۵۹۰۰ - ۴۰۰۰ پیش از میلاد است. این اثر هتا کهن تر از تمدن سومر است. آنها هرگز نتوانستند توضیحی برایش پیدا کنند، در نتیجه آن را متعلق به مراسم سنتی آن زمان نامیدند. این ظاهر عجیب و منحصر به فرد، احتمالن تنها می تواند یک اثر هنری بسیار نادر یا نماد چیزی یا کسی باشد که هنرمند در آن زمان دیده است. ...همچنین تندیس های ایزدان دیگر نیز منطبق با همین شمایل از همین دوره در العبید کشف شده اند.

(توضیح: احتمالن این چیز به گونه ای تصادفی کشف شده است. چون رژیم عربستان به دلایل ناشناخته ای اجازه اکتشاف درباره آثار باستانی این کشور را نمی دهد) (از آغاز تا پایانش یک توجیه مغلطه آمیز بود. دا/۸)



تندیسک ویلندورف ونوس (Willendorf Venus)

تندیسک ویلندورف ونوس از اروپا متعلق به ۳۰۰۰۰ سال پیش است. طراحی های روی سر آن نکته ی قابل توجهی است و باستان شناسانی که جراٌت اظهار نظر در این مورد داشتند، احتمال دادند که این نوعی پوشش طرح دار است که سر تندیس را پوشانده است. جزییات طراحی و دوخت بسیار دقیق است. در این صورت چه کسی خیاط این ونوس بوده ؟ بر اساس داده های رسمی باستان شناسی، ما در ۳۰۰۰۰ سال پیش هنوز در غارهایمان بودیم و نمی توانستیم درست صحبت کنیم !! این تندیس یکسانی بسیاری برای تاریخ پذیرفته شده ی فرگشت انسان ایجاد می کند.


۲. آدمک نامپا

تصویر کوچکی به مانند انسان که با مهارت ویژه ای بر یک سطح سفالین حکاکی شده، در سال۱۸۸۹ در نامپا (Nampa) واقع در آیداهو کشف شد. این شمایل در ژرفای ۳۰۰ فوتی دیواره ی یک چاه کشف شده و متعلق به عهد چهارم زمین شناسی (Plio-Pleistocene)، حدود دو ملیون سال پیش است. جی. اف. رایت (G. F. Wright) اشاره می کند، "تصویر کنده کاری شده حدود یک اینچ و نیم درازا دارد و تصویر فرگشت یافته ای که از انسان نشان می دهد ستایش پذیر است"… این تندیس شمایل یک انسان زن است و همینگونه دارای خطوط کار شده ای است که نکات مورد توجه سبکمند هنر را نشان می دهد. پس از نشان دادن این تندیس به استاد اف. دبلیو. پوتنام (A. W. Putnam)، رایت نوشت: "توجه او در آغاز به آهن جمع شده بر سطح تندیس به عنوان یک اثر باستانی با دیرینگی قابل توجه جلب شد. خرده هایی از اکسید آهن سرخ بدون آب در بخش های نگاهداری شده ی آن وجود داشت که ممکن نبود بر روی یک چیز جعلی ایجاد شود.



تهیه ی جستار: رامتین امیری
ترجمه: کامورا
ویرایش: داریوش افشار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر