۱۳۹۶ دی ۱۲, سه‌شنبه

دادگاه انقلاب رژیم در تهران، معترضان را تهدید به "اعدام" کرد

آخوند موسا غضنفر آبادی فرنشین دادگاه کزایی انقلاب تهران، روز سه‌ شنبه ۱۲ اُِم دی ماه ۲۵۷۶، طی گفتگویی با توصیف اعتراض‌ های مردم خشمگین و به ستوه آمده از بنیان ولایت فقیه، آنان را تهدید به اعدام کرد.

آخوند عضنفر آبادی در گفتگو با تارنمای حکومتی "تسنیم" گفت:
"کسانی که از روزهای سوم به این سو به علت به اصطلاح اغتشاشات دستگیر شوند، جرم و مجازاتشان سنگین خواهد بود، زیرا با توجه به اعلام وزارت کشور رژیم مبنی بر غیر قانونی بودن این تجمعات (بر خلاف بند ۲۷ قانون اساسی خود رژیم)، آگاهانه و عمدن و با علم و آگاهی اقدام به تجمع، اغتشاش و حرمت‌ شکنی کرده‌اند". او افزود:
"هر روزی که از اغتشاشات بگزرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازاتشان بیشتر می‌ شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوقشان نمی‌ دانیم، بلکه این افراد کسانی هستند که می‌ خواهند به اصل رژیم ضربه بزنند".

آخوند غضنفر آبادی درباره ی عناوین اتهامی افراد دستگیر شده نیز گفت:
"عنوان اتهامی برخی افراد دستگیر شده ممکن است محاربه و برخی نیز اقدام علیه امنیت ملی، ویرانی اموال همگانی، ویرانی اموال اشخاص، ضرب و شتم و غیره باشد".

در قوانین قضایی رژیم، حکم "محاربه" اعدام است و با استناد به این حکم کزایی اسلامی، هزاران تن از فعالان سیاسی در سال‌ های پیش اعدام شده اند. فرنشین حرامزاده ی دادگاه انقلاب اسلامی رژیم در تهران ادامه داد:
"برخی افراد که به‌ عنوان سردسته و رهبر در اغتشاشات حضور داشته‌ اند، قاعدتن یکی از اتهاماتشان محاربه است، زیرا با بنگاه های اطلاعاتی بیگانه ارتباط دارند و برنامه‌ های آنها را اجرا می‌ کنند".

این در حالی است که اضغر ناصر بخت معاون استاندار رژیم در تهران، شمار دستگیر شدگان در این شهر از آغاز اعتراضات را دست کم ۴۵۰ تن اعلام کرد. تاکنون آمار کشته شدگان اعتراض‌ ها در شهرهای گوناگون میهن، ۲۴ تن اعلام شده است.

همین جستار در کیهان سوئد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر